در پایان با تاکید بر اینکه کار از هشدار گذشته است، ابراز کرد: برای جهرم و خفر شدیدا احساس خطر می‌کنیم و از شهروندان مصرانه خواهشمندیم در هیچ دورهمی و تجمع از هر نوعی که اعم از عروسی، عزا و ... شرکت نکنند و تمامی هشدارها را جدی بگیرند و بخصوص ماسک زدن را به هیچ عنوان فراموش نکنند.
کد خبر: ۹۸۰۳۹۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲ 22 July 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: محمد رحمانیان با اشاره به وضعیت کرونایی شهرستان جهرم و خفر اظهار داشت: کار از هشدار گذشته است و من برای دو شهرستان جهرم و خفر به شدت احساس خطر می‌کنم.

وی افزود: اگر وضع به همین صورت ادامه پیدا کند، قطعا تعداد مرگ و میر ها هر روز بیشتر خواهد شد، متاسفانه هرچه هشدار می دهیم کسی توجه نمی‌کند و عادی انگاری ها همچنان ادامه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با بیان اینکه شمار بیماران بستری در پیمانیه از ۱۰۰ نفر هم گذشته و روزانه هم این تعداد در حال افزایش است، بیان داشت: دیشب ۳ بیمار در پیمانیه بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و یکی از آن‌ها یک جوان ۲۹ ساله است که دو روز پیش با تنگی نفس مراجعه می کند، در حالی که صد در صد ریه این بیمار درگیر کرونا بوده است.

رحمانیان ادامه داد: دو بیمار دیگر فوت شده، نیز ۶۲ ساله و ۶۴ ساله هستند که متاسفانه برای دریافت واکسن اقدام نکرده بودند.

وی اعلام کرد: هر سه بیمار از شهرستان‌های اطراف هستند که به همین دلیل در آمار فوتی های جهرم قرار نمی‌گیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه این شرایط در حالی است که موج کرونای دلتا تمام کشور را فرا گرفته و ظرفیت تخت های بستری در بیشتر شهرها بخصوص مراکز استان‌ها تکمیل شده است، تاکید کرد: این ویروس با تاثیر عجیب خود، به سرعت ریه بیمار را درگیر می کند و اگر بیمار به موقع مراجعه نکند، کار را به آی سی یو می کشاند، درحالی که در مرحله اولیه درگیری با این ویروس، بیمار فقط علائمی ساده از بیماری گوارشی و سرماخوردگی را دارد.

رحمانیان ادامه داد: نکته دیگری که بسیار نگران کننده است و باعث شده شرایط سخت تر شود، تعلل افراد فراخوان شده برای دریافت واکسن است.

وی بیان داشت: با توجه به شرایط، تعلل در دریافت واکسن، خطر ابتلا و درگیری را برای این افراد بالا می برد، ضمن اینکه این افراد همچنان جزئی از زنجیره انتقال کرونا باقی می مانند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با بیان اینکه دریافت واکسن بخصوص در سالمندان تا ۹۰ درصد از مرگ و میر جلوگیری می‌کند، گفت: هر چند درصد بالایی از گروه‌های سنی فراخوان شده تاکنون واکسن خود را دریافت کرده اند، اما هر نفری که واکسینه نشود، خطر انتقال ویروس را بالا می برد.

رحمانیان با اشاره به اینکه این روزها دانشگاه علوم پزشکی در تامین و تلقیح واکسن با هیچ مشکل خاصی مواجه نیست و آماده تزریق واکسن به تمامی مراجعین است، ادامه داد: مراجعه هر چه سریعتر افراد بالای ۶۰ سال، شرایط را برای واکسینه شدن گروه‌های سنی پایین‌تر تسهیل می کند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه کار از هشدار گذشته است، ابراز کرد: برای جهرم و خفر شدیدا احساس خطر می‌کنیم و از شهروندان مصرانه خواهشمندیم در هیچ دورهمی و تجمع از هر نوعی که اعم از عروسی، عزا و ... شرکت نکنند و تمامی هشدارها را جدی بگیرند و بخصوص ماسک زدن را به هیچ عنوان فراموش نکنند.

برچسب ها: کرونا ، جهرم ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار