هرج و مرج در قیمت گذاری نان از یک سو و پاسخ های متناقض در خصوص افزایش قیمت از سوی دیگر نشان از بی تدبیری افسار گسیخته در آخرین روزهای دولتی است که با شعار تدبیر و امید به میدان آمد و حالا پس از گذشت 8سال از دوران مدیریتی خود تنها چیزی که برای این سرزمین و مردمانش به یادگار گذاشته اوج بی تدبیری است با کور سوی امیدی که هر روز بیش از روز قبل به خاموش می گراید.
کد خبر: ۹۸۰۳۷۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰ 22 July 2021

تابناک فارس به نقل از شیرازه: الان چند روز است که نانوایی‌های استان فارس بی‌سروصدا قیمت نان را گران کرده‌اند و این در حالی است که چند روز پیش موضوع از سوی خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری شیرازه دنبال شد و از سوی یک منبع آگاه در صنعت و معدن این موضوع رد شد.


حتی بنا به گفته برخی مسئولان سازمان صمت، علی رغم اینکه موضوع در شورای تأمین استان مورد بحث و بررسی قرار گرفته و جدولی از نرخ نان نیز طراحی شده و مقرر گردیده بود این قیمت گذاری ها فعلا اجرا نشود، اما از روزها قبل شاهد افزایش نرخ نان در برخی نانوایی های شیراز و حتی سطح استان بودیم.

 

روز گذشته 30 تیرماه بنا به مشاهدات خبرنگار شیرازه، در یکی از نانوایی های شیراز پوستری نصب شده بود که بر روی آن نرخ گذاری جدید ثبت شده است، گرچه پیش از این اعلام گردید با هر گونه افزایش قیمت توسط نانوایی ها برخورد قانونی خواهد شد، اما این نانوایی و چند واحد دیگر اقدام به چاپ پوستر با نرخ جدید کردند.


موضوع را از روابط عمومی و یکی از بازرسین سازمان صمت فارس پیگیری کردیم و در کمال تعجب هم زمان دو پاسخ متفاوت شنیدیم.

یکی این قیمت گذاری را رد کرد و این اقدام نانوایی ها را تخلف دانست و دیگری نرخ گذاری جدید را تایید نموده و گفت در حال اجرا می باشد و تخلفی صورت نگرفته است.

جالب ترین بخش این ماجرا، افزایش خارج از نرخ گذاری نان، در برخی دیگر از نانوایی ها بود که دیروز چشممان به این تخلف نیز روشن شد و شاهد نرخ 500 تومانی نان لواش بودیم، در حالی که در جدول مذکور نان لواش باید با قیمت 450 تومان و نان سنگک 2000 تومان به دست مصرف‌کننده برسد.

قیمت نان در تنور داغ بی تدبیری/ واکنش های متناقض مسئولان به افزایش قیمت نان


این هرج و مرج در قیمت گذاری نان از یک سو و پاسخ های متناقض در خصوص افزایش قیمت از سوی دیگر نشان از بی تدبیری افسار گسیخته در آخرین روزهای دولتی است که با شعار تدبیر و امید به میدان آمد و حالا پس از گذشت 8سال از دوران مدیریتی خود تنها چیزی که برای این سرزمین و مردمانش به یادگار گذاشته اوج بی تدبیری است با کور سوی امیدی که هر روز بیش از روز قبل به خاموش می گراید.


حرف آخر اینکه:

قیمت انواع نان یارانه‌ای در استان فارس نیز مانند برخی نقاط کشور بدون هیچ اطلاع رسانی عمومی، از سوی مبادی قانونی افزایش یافت آن هم در شرایطی که هنوز واکنش مسئولان متولی به این افزایش قیمت، آنقدر مبهم است که بسیاری از افراد و شهروندان را به صورت ناگهانی دچار شوک کرده است.

برچسب ها: قیمت ، نان ، گرانی نان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار