رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری جهرم فارس گفت:انتقال غیر حرفه‌ای برق از کنتورها به ورودی منازل و واحدهای تجاری با کابل ضعیف همچنین سهل‌انگاری و قطع نکردن مدار برق در قسمت‌های غیرضرور در زمان ترک منزل یا واحد تجاری در بازه‌ زمانی طولانی از عوامل عمده بروز حوادث برق در این شهر است.
کد خبر: ۹۸۰۱۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹ 21 July 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: هوشنگ عشایری چهارشنبه افزود: با تحقیقات میدانی کارشناسان این سازمان، با توجه به انتقال غیر حرفه‌ای برق از کنتورها به ورودی منازل و واحدهای تجاری که با کابل ضعیف صورت گرفته، باعث اتصال شدید و در پی آن آتش‌سوزی شده است.

وی ابراز کرد: همچنین سهل انگاری و وارسی نکردن اتصالات ،چک نکردن قطع مدار برق در قسمت‌های غیرضرور هنگام ترک منزل یا واحد تجاری در زمان طولانی، عامل اصلی آتش‌سوزی ذکر شده است.

عشایری اضافه کرد: شهروندان برای پیشگیری از بروز حادثه، تأسیسات برق منزل یا واحد تجاری خود را به خصوص آنجایی که اخیرا به کولرگازی تجهیز شده است، در اسرع وقت به استاد کار حرفه‌ای بسپارند تا سیم کشی ها بازنگری شود.

وی از شهروندان خواست با توجه به جدول خاموشی‌ها در مدت زمان مذکور از آسانسور استفاده نکنند و افراد گرفتارشده باحفظ خونسردی از آتش‌نشانی درخواست راهنمایی و کمک کنند زیرا آتش‌نشانان دوره‌های بازکردن در آسانسور و کنترل در زمان قطعی برق را دیده‌اند و توصیه می‌شود افراد غیرکارشناس از دست‌کاری آسانسور جداً پرهیز کنند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری جهرم بیان کرد: قطع و وصل باعث برق گرفتگی کسی نشده، ولی امکان آتش‌سوزی در این وضعیت وجود دارد. در لحظه‌ای که برق بعد از قطع شدن وصل می‌شود برق زیادی وارد مدار می‌شود و ممکن است به دستگاه‌ها آسیب برساند و شهروندان با استفاده از سه راهی‌هایی که محافظ دارند می‌توانند از بروز این مشکل جلوگیری کنند.

عشایری گفت: طبق گزارش واحد آمار سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری جهرم، در شروع فصل گرم سال جاری، تاکنون ۲۹ عملیات در زمینه‌ برق انجام شده، که عمدتاً در شبکه توزیع و کنتور واحدهای تجاری و مسکونی صورت گرفته است.

شهرستان گرمسیری جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار