سیل و توفان و بارش شدید باران عصر سه شنبه و بامداد چهارشنبه در برخی مناطق و شهرهای جنوبی فارس به برخی زیرساخت‌ها و منازل مسکونی به ویژه روستاهای بخش مرکزی شهرستان لارستان خسارت وارد کرد.
کد خبر: ۹۸۰۱۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰ 21 July 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا:بارش های سیل آسای عصر سه شنبه بیست و نهم تیرماه ۱۴۰۰ راه های عشایری برخی روستاهای بخش مرکزی شهرستان لارستان از جمله درز و سایبان را تخریب کرد و بست و به برخی منازل مسکونی، محصولات باغ ها و زمین های کشاورزی این مناطق خسارت زد.

احمد پژمان، دهیار روستای درز بخش مرکزی لارستان اعلام کرد:بارش باران و توفان شدید روستای درز، شهرک سایبان، سردشت و مهرآباد از توابع دهستان درزوسایبان را در نوردید و سبب خسارتی به برخی منازل مسکونی، باغ ها و محصولات کشاورزی این مناطق شد.

او به ایرنا گفت: وزش باد شدید نیز برخی دیوارهای بلوکی حیاط منازل مسکونی و حتی پاسگاه انتظامی در روستای درز را تخریب کرد و سبب قطعی درختان و خسارت به کشاورزان شد.

پژمان افزود: بارش شدید و توفان عصر سه شنبه همچنین باعث بسته شدن و تخریب بناها و پل های جاده های دسترسی روستا و مناطق عشایری شد و سیل همچنین یک دستگاه خودرو سواری را با خود برد.

او تصریح کرد: بر اساس برآوردهای اولیه بیش از ۵۰ خانه مسکونی در روستای درز دچار خسارت شده اند.

سیل همچنین راه دسترسی به روستای اوه و مناطق عشایری در لارستان را نیز بست و خساراتی نیز به زیرساخت های آب و راه این روستا وارد کرد.

دهیار روستای اوه لارستان گفت: جاده دسترسی به این روستا به دلیل جاری شدن سیل و بارش شدید عصر سه شنبه تخریب شد و ساکنان و مردم این روستا را با مشکل مواجه کرده است.

علی باسبوس در مصاحبه با ایرنا افزود: این جاده روستایی به طول حدود ۱۵ کیلومتر از سال های پیش تا حد زیرسازی پیش رفت اما چون ابنیه و پل در این مسیر ایجاد نشد پس از هر بار بارش شدید باران تخریب می شود.

روستای اوه با جمعیتی حدود ۹۰ خانور در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شرق لارستان واقع شده است.

بارش های سیل آسا ، هولناک و توفان شدید از حدود هفت روز گذشته بسیاری از مناطق کشورمان را درنوردیده و علاوه بر خسارات جبران ناپذیر در بخش های مختلف تلفات انسانی در برخی شهرها را نیز به دنبال داشته است.

رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر جمهوری اسلامی گفته در سیل و آب گرفتگی هفت روز گذشته در ۱۵ استان، ۶ نفر بر اثر وقوع سیل (پنج نفر) و رعد و برق (یک نفر) جان خود را از دست‌ داده و ۲ نفر نیز در بافت کرمان مفقود شده‌ اند.

بارش های سیل آسا البته در برخی مناطق و شهرهای جنوبی فارس به رغم خسارات مالی در بخش های مختلف برای ساکنان و شهروندان نیز مایه برکت و نشاط وشکرگزاری شده است.

بارش سیل آسای سه شنبه در شهرستان اوز، برکه های (آب انبار) خشکیده این شهرستان جنوبی را پرآب کرد و سبب خوشحالی مردم این منطقه شد.

مدیر کل هواشناسی استان فارس اعلام کرد: به دلیل در راه بودن سامانه جدید بارشی برای استان، احتمال جاری شدن آب‌های روان در مسیل‌ها پیش‌بینی می‌شود.

مهرداد قطره سامانی سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود : تا شنبه دوم مردادماه این سامانه جدید ادامه دارد که با رشد ابر، رگبار باران ، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی واحتمال تگرگ در برخی نقط جنوب و نیمه غربی استان همراه است.

وی اضافه کرد: برای سه شنبه ۳۰ تیر ماه از بعداز ظهر، رگبار و رعد برق پراکنده گاهی با وزش شدید باد موقتی با احتمال تگرگ در برخی نقاط نیمه جنوبی و غرب استان پیش‌بینی می‌شود.

لارستان در جنوب استان فارس است که شهر لار مرکز آن حدود ۳۸۰ کیلومتر با شیراز فاصله دارد.

برچسب ها: خسارت ، سیل ، لار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار