بخشدار وراوی از توابع شهرستان مُهر در جنوب فارس گفت: این بارندگی بیش از ۳۵ میلیمتری باعث خسارت به ۲۵ واحد مسکونی در روستای نرمان از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد و نیز تلف شدن تعداد ۵۰ راس گوسفند در این روستا شد.
کد خبر: ۹۷۹۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹ 20 July 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا:احمد امینی سه شنبه بیست و نهم تیرماه ۱۴۰ گفت: گرچه این بارندگی باعث خوشحالی مردم بخصوص دامداران و کشاورزان بخش وراوی شد اما متاسفانه با ضرر و زیان فراوان همراه بود.

وی ادامه داد: این بارندگی بیش از ۳۵ میلیمتری باعث خسارت به ۲۵ واحد مسکونی در روستای نرمان از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد و نیز تلف شدن تعداد ۵۰ راس گوسفند در این روستا شد.

امینی بیان کرد:این بارندگی آسیب جدی به زیرساخت‌های روستا وارد کرد و بخش زیادی از آسفالت کوچه و معابر روستای نرمان از بین رفت و به تاسیسات آب این روستا نیز خسارت وارد شد.

بخشدار وراوی افزود: بر اثر بارندگی اخیر طرح‌های تغذیه مصنوعی و آب انبارها سرریز شد اما طغیان رودخانه باعث آب گرفتگی و جمع شدن گل و لای در بلوار ورودی شهر وراوی و بسته شدن و کندی تردد شد که بعد از چندین ساعت کار توسط ماموران شهرداری و دستگاه‌های راه‌سازی اداره راه و شهرسازی برخی از مسیرها بازگشایی شد.

امینی اظهار داشت: بارندگی دو روز گذشته همچنین باعث شد محور ارتباطی روستای نورآباد به وراوی و شهر خوزی به وراوی بر اثر طغیان رودخانه فصلی بسته شود.

وی افزود: این بارندگی در شهرهای وراوی و خوزی نیز به چندین واحد مسکونی خسارت زیادی وارد کرد.

امینی گفت:تیم‌های کارشناسی فرمانداری، بخشداری، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اداره آبفا، جهادکشاورزی اقدام به برآورد خسارت کردند که جمع‌بندی میزان خسارت بارندگی اخیر در بخش وراوی متعاقباً اعلام خواهد شد.

شهرستان مُهر در فاصله ۳۳۰ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

برچسب ها: باران ، لامرد ، گوسفند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار