در مرحله اول این بازدید‌های میدانی تعداد ۳۶ نانوایی در سطح شهر شیراز مورد بازرسی قرار گرفت. در این مرحله مشخص شد آرد و نمک مورد مصرف در تمام نانوایی‌ها مطابق استاندارد بوده و از ۴۳ دستگاه پخت نان ۴ دستگاه که حرارت را بصورت غیر مستقیم به نان منتقل میکند مطابق استاندارد اجباری دستگاه پخت نان بوده و سایر دستگاه‌ها که بصورت مستقیم حرارت را به نان می‌رسانند و مشمول استاندارد اجباری نیست و مورد استفاده قرار میگیرد.
کد خبر: ۹۷۹۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱ 19 July 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: مرتضی رهنما مدیر کل استاندارد فارس با بیان اینکه محصول آرد مشمول استاندارد اجباری بوده و بنابراین تولید و عرضه آن بایستی با تاییدیه استاندارد صورت پذیرد، گفت: هر ۱۹ کارخانه تولید آرد در استان فارس دارای علامت استاندارد بوده و ۱۱ مورد کارگاه‌های بسته بندی آرد نیز از دارای استاندارد تاییدیه هستند.

او افزود: به منظور کنترل زنجیره تولید نان از کارخانه تا نانوایی گشت مشترک استاندارد، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان صمت و غله استان کار نظارت میدانی بر نانوایی‌های استان را در دستور کار قرار داده است.

رهنما اظهار داشت: هدف از اجرای طرح بازرسی‌های مشترک از نانوایی‌های استان نظارت بر دستگاه‌های پخت نان و همچنین آرد مصرفی در نانوایی‌ها و نمک و سایر افزودنی‌های مورد استفاده در پخت نان است و همچنین کالیبره بودن ترازو‌های مورد استفاده در نانوایی‌ها و استاندارد بودن دستگاه پخت نان از دیگر موارد مد نظر در این بازرسی‌هاست.

او افزود: در مرحله اول این بازدید‌های میدانی تعداد ۳۶ نانوایی در سطح شهر شیراز مورد بازرسی قرار گرفت. در این مرحله مشخص شد آرد و نمک مورد مصرف در تمام نانوایی‌ها مطابق استاندارد بوده و از ۴۳ دستگاه پخت نان ۴ دستگاه که حرارت را بصورت غیر مستقیم به نان منتقل میکند مطابق استاندارد اجباری دستگاه پخت نان بوده و سایر دستگاه‌ها که بصورت مستقیم حرارت را به نان می‌رسانند و مشمول استاندارد اجباری نیست و مورد استفاده قرار میگیرد.

رهنما همچنین در خصوص ترازو‌های مورد استفاده گفت: این ترازو‌ها نیاز به انجام کالیبراسیون داشته که در دستور کار استاندارد جهت کالیبراسیون قرار گرفته است.

مدیر کل استاندارد فارس از تداوم گشت‌های مشترک بصورت مستمر در سطح استان خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار