نماینده مردم شهرستان‌های مهر و لامرد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نیاز آبی این دو شهرستان باید تا ١٤١٠ تهیه و تامین شود، گفت: این آمادگی وجود دارد که در خصوص آب شرب و تامین آب مورد نیاز در ١٤١٠ همکاری‌های لازم با خرید تضمینی آب از سوی وزارت نیرو در دستور کار قرا گیرد.
کد خبر: ۹۷۹۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷ 17 July 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: سید موسوی موسی شنبه ۲۶ تیرماه در آیین آغاز عملیات اجرایی لوله‌گذاری فاز اول خط انتقال آب خلیج فارس به استان فارس، بیان کرد: تاسیسات آب شیرین کن در کشورهای حاشیه خلیج وجود دارد اما ما تنها ٨ درصد توانسته‌ایم از آب شیرین کن استفاده کنیم که آن هم نیمه تمام بوده و مختص استان‌های ساحلی است.

او به تاریخچه طرح انتقال آب از دریا به لامرد اشاره و اضافه کرد: در سال ٩٤ پیگیری‌ها با وزیر وقت نیرو انجام شد تا آب به شهرستان‌های مهر و لامرد منتقل شود. آن زمان نه آب به گل گهر رفته بود و نه بحث انتقال آب به خراسان و اصفهان مطرح بود.

نماینده مردم شهرستان‌های مهر و لامرد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فارس تنها استانی بود که در آن مقطع مجوز و موافقت طرح انتقال آب را دریافت کرد.

موسوی اضافه کرد: در سال پایانی مجلس نهم مناقصه برگزار شد و عمر کاری ما پایان یافت و جا داشت که فرصت سوزی نشود و در دو سال گذشته شاهد افتتاح این پروژه می‌بودیم نه اینکه امروز تازه شاهد آغاز عملیات اجرایی آن باشیم.

او تاکید کرد: تا پروژه‌ای به سرانجام نهایی تصمیم گیری نرسیده، نباید رسانه‌ای شود، چون آسیب می‌بیند.

نماینده مردم شهرستان های مهر و لامرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فاصله ما تا دریا بیش از ٣٠ کیلومتر نیست، گفت: از روزی که قرارداد این طرح نهایی شده برای اجرای آن با تمام وجود پیگیری کردیم و شرکت ایمیدرو را روزانه به زحمت انداختیم که خوشبختانه به سرانجام رسیده است و امید است پس از لامرد آب به سایر استان‌ها انتقال کند.

موسوی ضمن قدردانی از سرمایه گذار و مجری پروژه نیز بیان کرد: آب مصوبی که در شرف اجرای عملیات لوله گذاری است ۱۵ میلیون متر مکعب است.در مسیر اجرای این طرح پیگیری‌هایی انجام شده و تقاضا داریم که نیاز آبی لامرد در ۱۴۱۰ تامین شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار