عبدالرسول جوکار با اشاره به سطح 6500 هکتاری باغ های انگور در شهرستان کوار تصریح کرد: پیش بینی می شود به دلیل سرمازدگی بهار تولید تولید انگور نسبت به سال های قبل کاهش داشته و بیشتر از 160 هزار تن نشود.
کد خبر: ۹۷۸۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵ 14 July 2021

تابناک فارس به نقل از ایانا: عبدالرسول جوکار با اشاره به سطح 6500 هکتاری باغ های انگور در شهرستان کوار تصریح کرد: پیش بینی می شود به دلیل سرمازدگی بهار تولید تولید انگور نسبت به سال های قبل کاهش داشته و بیشتر از 160 هزار تن نشود.

به گفته وی؛ محصول انگور شهرستان کوار با هدف تازه خوری به تمامی میادین میوه کشور و برخی از کشور های حوزه خلیج فارس ارسال می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به وجود ارقام مختلف زود رس یاقوتی، میان رس عسکری و دیر رس ریش بابا در تاکستان های شهرستان کوار ابراز کرد: عمده ترین رقم انگور در باغ های این شهرستان ریش بابا است که بالغ بر 60 درصد مساحت باغ ها را به خود اختصاص داده است.

جوکار افزود: باهدف تجاری سازی تولید در باغ های انگور شهرستان کوار کشت ارقام تجاری جدید در دو سال اخیر توسعه یافته است و رتبه اول عملکرد و رتبه دوم سطح زیرکشت انگور آبی استان فارس را به خود اختصاص داده‌ایم.

برچسب ها: برداشت ، انگور ، کوار ، تاکستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار