این مقام مسئول با یادآوری این مطلب که مشکل اساسی این اتحادیه پیش آمده بر اساس به وجود آمدن ارزش افزوده بوده چرا که هیچ جای دنیا بر روی مواد غذایی ارزش افزوده لحاظ نشده است، افزود: بیشترین فشار مالیاتی بر روی تولید کنندگان مواد غذایی است.
کد خبر: ۹۷۷۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲ 11 July 2021

تابناک فارس به نقل از شبستان: «کوروش باصری صالحی»، امروز (یکشنبه 20 تیر) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اتحادیه صنف رستوران ها و سفره خانه های سنتی شیراز، یکی از اتحادیه های فعال در سطح شیراز و حومه است، گفت: یکی از مشکلاتی که این اتحادیه با آن مواجه شده، حریم صنفی است.

رئیس اتحادیه صنف رستوران ها و سفره خانه های سنتی شیراز با اشاره به اینکه در مجموع 16 رسته زیر مجموعه این اتحادیه است، اظهار کرد: یک هزار و 250 عضو این اتحادیه هستند از این تعداد 800 عضو دارای پروانه کسب دائم است و 450 واحد هم در حال گرفتن پروانه کسب هستند.

وی با اشاره به اینکه یک هزار واحد صنفی در این اتحادیه فعال است و حداقل 5 تا 10 نفر در هر کدام فعال هستند، اضافه کرد: حداقل 10 هزار نفر در این واحدها فعالیت می کنند.

صالحی با تاکید بر اینکه بازار غذای سنتی ایرانی در شیراز گرم است، افزود: از سال 98 با شیوع بیماری کرونا تحت تاثیر قرار گرفته و عده زیادی از افراد این اتحادیه ورشکست شدند و هر روز برای ابطال پروانه کسب اقدام می کنیم.

به گفته باصری صالحی، صنعت غذا، صنعتی نیست که روزی تعطیل و روزی باز کنید، در این مدت تدابیر مثبت خوبی به کار نگرفته اند و هیچ کمک در هیچ وضعیتی به این اتحادیه و واحدهای صنفی نشده است.

وی با یادآوری این مطلب که در شرایطی کمک هایی دولت ارائه کرده که دریافت آن امکان پذیر نبوده و مشکلات آن بیش از دریافت آن بوده است، افزود: وزیر بهداشت اخیرا گفته رستوران ها محل شیوع بیماری هستند، اما من به عنوان رئیس این اتحادیه اقرار می کنم این چنین چیزی روی نداده است و بیشترین رعایت پروتکل های بهداشتی در رستوران ها و سفره ها شکل می گیرد.

رئیس اتحادیه صنف رستوران ها و سفره خانه های سنتی شیراز با اشاره به اینکه متاسفانه کمک به ما نمی کنند و بی مهری هم در حق ما می شود، افزود: مهمترین عامل ما مالیات، تامین اجتماعی و بیمه بیکاری برای افراد صنفی است، اساس مشکلات ما به خاطر چک ها هست وقتی تعطیل هستیم و چک به بانک می رود چطور می توانیم آن را پاس کنیم.

این مقام مسئول با یادآوری این مطلب که مشکل اساسی این اتحادیه پیش آمده بر اساس به وجود آمدن ارزش افزوده بوده چرا که هیچ جای دنیا بر روی مواد غذایی ارزش افزوده لحاظ نشده است، افزود: بیشترین فشار مالیاتی بر روی تولید کنندگان مواد غذایی است.

باصری صالحی با اشاره به اینکه بارها به اصناف و دارایی نامه نگاری کردیم، اضافه کرد: دوگانگی قوانین باعث ایجاد مشکل می شود و تداخل صنفی در کافه ها شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه مشکلی که وجود دارد در مورد مالیاتی نگاه خاص و درآمدی دارند اما نمی دانند ما هم بخشی از صنعت گردشگری هستیم، تاکید کرد: اگر به این اتحادیه و اعضای آن توجه شود اشتغال زایی شکل می گیرد و سودی که در واحد صنفی در نظر گرفته اند 20 درصد است.

رئیس اتحادیه صنف رستوران ها و سفره خانه های سنتی شیراز با اشاره به اینکه اداره بیمه مرتب مبلغ بیمه را اضافه می کند، این همه پول دادیم ببینید تامین اجتماعی برای کارگر بازنشسته چکار می کند، افزود: اگر کمک کنند این اتحادیه قابل رشد است و اگر یارانه ای به این اتحادیه بدهند در شهر شیراز بیکار وجود نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه وظیفه داریم در هر شرایطی به مردم کشور کمک کنیم، تاکید کرد: در سال 98 و در زمان سیل شیراز این اتحادیه در نمایشگاه بین المللی پنج هزار غذای گرم توزیع کرده است و اصناف بودند تمام قالی ها و لوازم خانگی سیل زدگان را توزیع کردند.

باصری صالحی با تاکید بر اینکه دولت چه حمایتی به اصناف کرد اما ما به مملکت، دین و آئین علاقمندیم و تا پای جان هم ایستادیم و از دولتمردان انتظار داریم نگاه محبت خود را از اصناف دور نکنند، افزود: اگر ما تغذیه خوبی ارائه دهیم جامعه سالم خواهیم داشت.

وی ضمن اشاره به فروش غذا توسط خودروها در خروجی های شهر شیراز، اضافه کرد: برخی ها غذا توزیع می کنند و در هوای گرم این غذا خراب می شود.

رئیس اتحادیه صنف رستوران ها و سفره خانه های سنتی شیراز با تاکید بر اینکه کرونا راه حل های خودش را دارد، افزود: وقتی فاصله گذاری در رستوران ها شکل می گیرد، کرونا انتقال نمی یابد.

وی با اشاره به اینکه نظارت بر قیمت ها امکان پذیر نیست هیچ کالایی ایستا نکرده است، افزود: مردم می توانند شکایت خود را ارائه کنند، مدرک را بیاورند و چک کنند و بیش از 20 بازرس از سوی اتحادیه به واحدهای زیر مجموعه نظارت دارند که موضوع بهداشت کمک می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار