شامگاه جمعه 18 تیرماه، بار دیگر شاهد وقوع حادثه واژگونی یک دستگاه تانکر حامل سوخت در محدوده شیراز بودیم، حادثه‌ای که در گذشته بارها تکرار شده است.
کد خبر: ۹۷۷۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷ 10 July 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز شنبه ۱۹ تیر، در گفت و گو با خبرنگاران ضمن تایید وقوع این حادثه، تاکید کرد که با حضور به موقع نیروهای آتش‌نشانی، این حادثه که در جاده کمربندی اکبرآباد حادث شد، بدون وقوع رخداد حاشیه‌ای، مدیریت شد.

محمدهادی قانع، زمان اعلام وقوع این حادثه به مرکز 125 آتش نشانی شیراز را ساعت 20 و 22 دقیقه شامگاه جمعه 18 تیر اعلام و اضافه کرد: محل وقوع حادثه، کمربندی شیراز-اکبرآباد، روبروی ترمینال باربری و در نزدیکی یکی از جایگاه‌های عرضه سوخت بود.

قانع با یادآوری اینکه تانکر یاد شده، حامل سوخت از نوع بنزین بوده است، گفت: به دلیل حساسیت این حادثه و احتمال انفجار تانکر سوخت سریعا ۳۵ آتش نشان از ایستگاه‌های ۱۵, ۹,۵ و چهار به همراه خودروهای فوماتیک، خودرو حامل کف، خودروهای تانکر آب و دستگاه‌های امدادی و اطفایی به محل اعزام شدند.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز، با اشاره به اینکه تانکر واژگون شده حامل یک مخزن ۳۳ هزار لیتری بود، بیان دلیل واژگونی را در حیطه تخصص پلیس دانست و گفت: این تانکر از مسیر خارج و بعد از برخورد با موانع حاشیه جاده، واژگون شده بود.

قانع ادامه داد: تیم عملیاتی بعد از قطع برق این وسیله نقلیه و مسدود کردن کامل محل حادثه با نصب علائم هشدار دهنده، راننده ۴۰ ساله محبوس شده در خودرو را خارج کرده تحویل عوامل اورژانس دادند.

او با اشاره به نشت شدید بنزین در محل وقوع حادثه، گفت: چنین حوادثی می‌تواند با کوچکترین اشتباه، تبدیل به یک فاجعه شده و حواشی مختلفی داشته باشد اما با حضور به موقع و اقدام سریع تیم عملیاتی آتش‌نشانی، بنزین موجود در محدود واژگونی با آب و فوم پوشانده شد.

قانع با بیان اینکه عملیات 4 ساعت به طول انجامید، گفت: کار تا ایمن کردن کامل تانکر و محل واژگونی، ادامه داشته و با انتقال تانکر، از محل، کامل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار