براساس جدول منتشر شده از سوی شرکت توزیع نیروی برق شیراز، خاموشی‌های نوبتی در کلانشهر شیراز، طی ۲۴ ساعت شبانه روز اعمال می‌شود.
کد خبر: ۹۷۶۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱ 06 July 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: پیش از این و براساس اطلاع‌رسانی‌ها، زمان اعمال خاموشی‌ها در کلانشهر شیراز، محدود به ساعات ۷ صبح تا ۲۴ شب بود اما از تیرماه و با اجرای مجدد طرح خاموشی‌های نوبتی، که منجر به گلایه‌مندی شهروندان نیز شد، گسترده توزیع زمان خاموشی به کل ۲۴ ساعت شبانه روز توسعه یافته است.

به گزارش ایسنا، مسئولان صنعت برق در شیراز با رد اعمال خاموشی‌های خارج برنامه در محدوده تحت مدیریت توزیع برق شیراز اعلام می‌کنند که براساس جدول خاموشی اعلام شده، زمان خاموشی برای هر یک از مشترکان در تمام نقاط زیر پوشش این شرکت، ۴ ساعت تعیین و در قالب ۲ بار خاموشی و هر بار به مدت ۲ ساعت اعمال می‌شود.

براساس این گزارش، در جدول جدید خاموشی‌ها، شیراز به پنج بخش تقسیم و زمان خاموشی در ۲۴ ساعت شبانه روز توزیع شده است.

شهروندان در شیراز، خصوصا فعالان صنفی و کارگاه‌های صنعتی کوچک، طی روزهای گذشته با طرح گلایه‌هایی نسبت به اعمال خاموشی در زمان‌هایی غیر از جدول اعلامی انتقاد کرده‌اند.

گلایه‌ها و طرح نارضایتی شهروندان، انتقادهای برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی را نیز در پی داشته اما تاکنون هیچ یک از مسئولان شرکت‌های توزیع نیروی برق فارس و شیراز، رسما حاضر به گفت و گو با رسانه‌ها در خصوص زمانبندی خاموشی‌ها نشده‌اند.

مسئولان توزیع برق شیراز پیش از این اعلام کرده بودند که نحوه مدیریت خاموشی‌ها، ملی بوده و از طریق دیسپاچینگ کشوری انجام می‌شود و خارج از دسترس شرکت‌های توزیع شهرستانی و استانی است.

به گزارش ایسنا، طی روزهای اخیر و برخلاف گذشته، توزیع خاموشی‌های نوبتی در شیراز، دامنگیر مراکز درمانی و بیمارستانی در شیراز را هم گرفته است و همزمانی این موضوع با آغاز موج پنجم همه گیری کرونا و افزایش تعداد مراجعان و بیماران بستری، مشکلاتی را در مسیر درمان ایجاد کرده است.

براساس گزارش‌ها در شیراز همه بیمارستان‌ها به تجهیزات لازم برای تامین برق اضطراری مجهز نیست و این امکانات عمدتا در بخش بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز (مراکز دولتی) وجود دارد.

قطع برق، طی روزهای گرم تابستان و افزایش شدید دمای هوا، نقدهای بسیاری را متوجه برنامه ریزان و سیاست گذاران گذشته تا امروز صنعت برق در کشور کرده است.

مسئولان صنعت برق، گرمای زودرس، خشکسالی، کاهش بارندگی، افت تولید برق در نیروگاههای برق آبی، افزایش شدید مصرف برق و گسترش نصب و راه اندازی دستگاه‌های استخراج رمزارز را از عوامل مهم در بروز مشکل در تامین نیاز مردم به برق در سال ۱۴۰۰ اعلام کرده‌اند.

سخنگوی صنعت برق اخیرا اعلام کرده است که با توجه به پیش بینی تداوم افزایش دمای هوا و طولانی شدن فصل گرما، روزهای سختی را به لحاظ امکان تامین برق مورد نیاز کشور، پیش روی این صنعت قرار داده است.

طی ماه‌های اخیر، بارها در خصوص لزوم تغییر اساسی در فرهنگ مصرف انرژی برق، در سطوح مختلف صنعتی، کشاورزی، خانگی و خدماتی، تاکیداتی از سوی کارشناسان، صاحبنظران و مسئولان صنعت برق، توصیه‌هایی مطرح و رسانه‌ای شده است.

توزیع خاموشی نوبتی طی 24 ساعت شبانه روز در شیراز

 

برچسب ها: جدول ، خاموشی برق ، قطع برق
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار