جدایی بخش سیمکان از شهرستان بوانات که یکی از مطالبات ثبت شده در سامانه فارس من است، از سوی دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس تکذیب شد.
کد خبر: ۹۷۵۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵ 01 July 2021

تابناک فارس به نقل از فارس: سوژه‌ای تحت عنوان "استاندار فارس، جدایی سیمکان بوانات را تکذیب کند" طی یک ماه اخیر در سامانه فارس من به ثبت رسید.

این سوژه نمایانگر اعتراض مردم به جدایی بخش سیمکان شهرستان بوانات از این شهرستان است و در متن آن آمده است: شایعه جدایی سیمکان از شهرستان بوانات که به تازگی بخش اعظم آن به عنوان شهرستان سرچهان از آن جدا شده است، آرامش و امنیت روانی مردم این شهرستان که همیشه نجابت و قانونمند بودن آنها زبانزد بوده را به شدت به مخاطره انداخته است. از استاندار محترم فارس تقاضا داریم این شایعه را در اسرع وقت تکذیب کند.

یکی از کاربران نظر خود را به این شرح اعلام داشته و به جدایی بخش سیمکان اعتراض کرده است: مردم بوانات، مردمی مهربان، نجیب و قانع هستند که همیشه سوختند و ساختند و دم نزدند؛ هیچ قسمتی از بوانات رو به پیشرفت نیست، نه جیان، نه سوریان، نه مزایجان، نه سیمکان چرا که مطالبه گر نیستیم.

جدایی و تکه تکه کردن، راه درمان نیست گیرم اینکه این دهستان هم جدا شد، چه اتفاقی می افتد؟ هیچ؛ یکی از چیزهایی که جلوی پیشرفت این خطه را گرفته، سکوت مردمش هست در مقابل بی مسئولیتی مسئولان؛ استاندار محترم، خواهش می‌کنم به فکر درمان اساسی باشید.

کاربر دیگری نیز نوشته است: واقعا تا کی باید شاهد جدا شدن تکه تکه این شهرستان باشیم؟ چرا مسئولین رسیدگی نمی کنند؟ اگر هر روز یک تکه از بوانات جدا شود، دیگر بواناتی باقی نخواهد ماند.

در کنار این موارد، البته نظرات موافق با جداسازی نیز دیده می‌شود که تعداد آنها کمتر است و اکثریت کاربران با یکپارچگی شهرستان و جلوگیری از تفکیک آن موافق هستند و بر آن تاکید دارند.

جدایی بخش سیمکان از بوانات شایعه‌ است

پس از پیگیری خبرنگار فارس، دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس، این موضوع را تکذیب کرد.

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری در گفتگو با خبرنگار فارس ضمن اظهار بی‌اطلاعی از این مسئله گفت: این موضوع نیازمند بررسی و صحت‌سنجی است.

حجت رضایی افزود: تاکنون اقدامی در این زمینه انجام نشده است اما از آنجا که به عنوان دغدغه‌ای مردمی مطرح شده، بررسی و پیگیری لازم انجام می‌شود و نتیجه آن اعلام خواهد شد.

پس از گذشت دو روز، معاون دفتر سیاسی و تقسیمات کشوری اعلام کرد که این موضوع شایعه بوده است.

سیدعلی وکیل‌زاده ابراهیمی اظهار داشت: جدایی بخش سیمکان از شهرستان بوانات، از اساس کذب بوده و شایعه‌ای بیش نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار