رئیس اداره بهبود تولیدات دامی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: در سه ماه نخست امسال ۱۱ هزار و ۳۸۸ تن انواع نهاده‌های دامی در بین بهره برداران این شهرستان توزیع شده است.
کد خبر: ۹۷۴۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳ 29 June 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:محمد جواد جمالزاده رئیس اداره بهبود تولیدات دامی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: در سه ماه نخست امسال ۱۱ هزار و ۳۸۸ تن انواع نهاده‌های دامی در بین بهره برداران این شهرستان توزیع شده است.

او تصریح کرد: در مدت مذکور ۵۲۶۷ تن جو دامی، ۲۷۰ تن سبوس، ۳۱۲۶ تن ذرت، ۴۴۶ تن کنجاله سویا و ۲۲۷۹ تن خوراک آماده به گاوداران و گوسفندداران اختصاص یافته است.

به گفته جمالزاده؛ این نهاده‌ها به وسیله شرکت‌های تعاونی دامداران شهرستان فسا در بین بیش از ۷۰۰ نفر از گاوداران و ۸۰۰ نفر گوسفنددار توزیع شده است.

او با بیان اینکه در شهرستان فسا بالغ بر ۱۸ هزار راس دام سنگین و ۵۰۰ هزار راس دام سبک نگهداری و پرورش داده می‌شود، افزود: نهاده‌های تخصیص داد شده به دامداران این شهرستان تنها ۳۵ درصد از نیاز این واحد‌های تولیدی را تامین کرده است.

جمالزاده اضافه کرد: به جهت تداوم تولید محصولات پروتئینی باید در تامین به موقع نهاده‌های مورد نیاز دامداران تدابیر لازم اتخاذ شود در غیر این صورت شاهد کاهش تولیدات دامی در شهرستان خواهیم بود.

شهرستان فسا در ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

 

برچسب ها: توزیع ، نهاده دامی ، فسا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار