مدیر جهادکشاورزی شهرستان بیضا از آغاز استحصال خاویار از دو هزار قطعه ماهی گونه سیبری به منظور صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس و روسیه خبر داد و گفت: پیش بینی می شود تا پایان سال آینده بیش از دو تن خاویار از ماهیان مذکور استحصال شود.
کد خبر: ۹۷۲۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱ 19 June 2021

منصور امیریان با اشاره به اینکه "شرکت پرورش ماهی ملوسجان" بزرگترین مزرعه مناطق غیرساحلی کشور است، ابراز کرد: امسال برای اولین بار ماهیان سیبری در این مزرعه آماده  استحصال خاویار هستند.

به گفته وی؛ مزرعه پرورش ماهی ملوسجان از سال 1377 در زمینه تولید ماهی قزل آلا فعالیت داشته و از سال 1395 نیز به پرورش ماهیان خاویاری تغییر گونه داده است.

او افزود: در این مرحله بیش از 18 تن گوشت سفید از ماهی سیبری نیز تولید و علاوه بر در سطح کشور به کشورهای حوزه خلیج فارس و روسیه صادر می شود.

امیریان با اشاره به اینکه مزرعه مذکور به عنوان مکانیزه ترین مزرعه پرورش ماهیان خاویاری کشور شناخته می شود، تصریح کرد: در این مزرعه سایر گونه ماهیان خاویاری از جمله فیل ماهی، ازون برون، قره برون، چالباش، شیب، استرلیاد و هیبرید نیز پرورش داده می شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بیضا بیان کرد: این مزرعه با ظرفیت 120 تن گوشت و سه هزار کیلوگرم خاویار در حال فعالیت است و در سال گذشته به عنوان نمونه ملی ماهیان خاویاری در مناطق غیر ساحلی منتخب و معرفی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار