مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق فارس از افزایش ۵۰ درصد‌ی مصرف برق در بهار امسال نسبت به سال گذشته در استان‌های فارس و بوشهر خبرداد.
کد خبر: ۹۷۲۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶ 19 June 2021
احمدرضا خسروی گفت: امسال در فصل بهار شاهد گرمای بی سابقه بودیم که این موضوع در کنار سایر عوامل موجب افزایشی حدود ۱۹ درصد‌ی در مصرف برق کشور و افزایشی تا حدود ۵۰ درصد‌ی در مصرف برق استان‌های فارس و بوشهر نسبت به مدت مشابه سال قبل شده است.

به گفته وی، روشن شدن زود هنگام پمپ‌های کشاورزی یکی از دلایل مهم افزایش مصرف انرژی برق در فارس است به طوری که بیش از ۴۵ درصد انرژی برق فارس در بخش کشاورزی صرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق فارس، پایین بودن نرخ تعرفه برق مصرفی برای بیش از ۷۰ درصد از مشترکان استان فارس را از دلایل مستعد بودن این استان برای فعالیت‌های غیر قانونی در زمینه استخراج رمزارز دانست و گفت: بیشتر مشترکان شهرستان‌های جنوبی فارس مشمول تعرفه یک برق گرمسیری اند.

خسروی اظهارداشت: شهروندان می‌توانند در صورت حصول اطمینان از محل فعالیت استخراج کنندگان غیرمجاز رمز ارز (ماینر) در مجاورت محل زندگی و کار خود، گزارش موضوع را از طریق نشانی اینترنتی www.tavanir.org.ir/samat اعلام و ثبت کنند؛ اگر گزارش صحیح باشد، فرد گزارش دهنده از پاداش نقد‌ی تا ۲۰ میلیون تومان بهره مند می‌شود.

حمید رضا کریمی فرد مشاور فنی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق فارس نیز گفت: به رغم ابلاغ دستورالعمل‌هایی برای فعالیت مجاز دارندگان مراکز استخراج رمز ارز شاهدیم که عده زیاد‌ی همچنان به صورت غیرقانونی در این زمینه فعال هستند.

دبیر کارگروه مقابله با استخراج رمزارز فارس افزود: ما نمی‌توانیم از مراکز استخراج رمز ارز غیرمجاز چشم پوشی کنیم.

به گفته وی افراد متخلف در بخش ماینر‌ها علاوه بر ضبط دستگاه‌های استخراج که معمولا قیمت‌های گزافی دارند، متناسب با برق مصرفی به پرداخت جرائم سنگین مالی محکوم خواهند شد و دستگاه قضائی نیز در این مورد هیچ اغماضی نخواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار