استاندار فارس گفت:فرآیند نظارت بر انتخابات در استان فارس به خوبی در حال انجام است و تاکنون مشکل خاصی در روند رأی‌گیری گزارش نشده است.
کد خبر: ۹۷۲۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۳ 18 June 2021

عنایت الله رحیمی در مصاحبه تلویزیونی با بیان اینکه ۹۰ هزار نفر برای برگزاری انتخابات ساماندهی شده اند، اظهار داشت:در آغاز فرآیند رأی گیری دستگاه های اخذ رأی الکترونیکی در برخی از شعب با مشکلاتی مواجه بودند که دستور داده شد تا زمان برطرف شدن این مشکلات، رأی گیری در این شعبه ها به صورت دستی صورت بگیرد.

رحیمی افزود:در حال حاضر این مشکلات برطرف شده و فرآیند رأی گیری در تمام شعب اخذ رأی در ۳۶ شهرستان استان فارس، فعال هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ششصد هزار نفر در استان فارس موفق به دادن رأی شده اند در خصوص وضعیت تعرفه های انتخابات در شعبه های رأی گیری در سطح استان، گفت: تعداد تعرفه های صادر شده و مصرف شده برای ما مشخص است و هنوز با کمبود تعرفه های انتخابات مواجه نشدیم. در شعبه هایی که هفتاد درصد از تعرفه ها را مصرف کرده اند، تعرفه جدید تزریق می شود و نگرانی بابت کمبود تعرفه نداریم.

استاندار فارس با بیان اینکه مردم شیراز مشارکت بسیار خوبی در انتخابات داشته اند، عنوان کرد: بدون شک با بهتر شدن هوا در ساعات آینده شاهد حضور پرشورتری از مردم در پای صندوق های رأی خواهیم بود.

رحیمی با اشاره به اینکه دستگاه های احراز هویت در شعب اخذ رأی در بحث صیانت از آرای مردم قابل اعتماد هستند و امکان تخلف وجود ندارد، گفت: هر چند ممکن است بدون سؤنیت اشتباهی صورت بگیرد اما امکان تخلف و تقلب در فرآیند رأی گیری وجود ندارد و بهتر است برای کار کردن با دستگاه های اخذ رأی الکترونیکی تذکرات و آموزش های لازم به مردم داده شود.

رییس شورای تأمین امنیت استان فارس در رابطه با شرایط امنیتی استان در روز برگزاری انتخابات، عنوان کرد: تا این لحظه هیچ گونه مشکل امنیتی در استان فارس در زمینه برگزاری انتخابات مشاهده نشده است و همان طور که گفتم فرآیند رأی گیری در فضای امن و سالم در حال برگزاری است. خوشبختانه اعضای هیأت نظارت، هیأت اجرایی، اعضای شعب و نیروی انتظامی در تمام شعب اخذ رأی حضور دارند.

وی از مسئولین شعب اخذ رأی و فرمانداران شهرستان های استان فارس، درخواست کرد: مسئولین شعب اخذ رای و فرمانداران شهرستان های استان فارس باید تسهیل فرآیند رأی گیری و صیانت از رأی مردم را در اولویت قرار دهند. توجه به مر قانون و پاسداری از آرای مردم برای ما از اهمیت بسیاری برخوردار است.

رحیمی حفظ نظم و امنیت شعب و رعایت شیوه نامه های بهداشتی را از دیگر وظایف مجریان انتخابات دانست و گفت: طبق گزارش های دریافتی تمام تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات سالم و امن اندیشیده شده و در حال اجرا است. شعبه های اخذ رای در مناطق مختلف قبل از شروع فرایند رأی گیری مورد بازدید قرار گرفته اند و این مکان ها از نظر سیستم های گرمایشی‌ و سرمایشی، برق، آب و حفاظت های فیزیکی در شرایط مطلوبی قرار دارند.

وی تعداد واجدین شرایط برای اخذ رأی را حدود سه میلیون و پانصد و هشتاد و چهار هزار نفر در سطح استان فارس اعلام کرد و گفت: حضور پررنگ مردم موجب تقویت جایگاه کشور می شود. مردم باید برای آبادانی و سرافرازی ایران و برای حفاظت از منافع ملی و توسعه ملی ایران در شعبه های اخذ رأی حاضر شوند و یقین بدانند هر رأی آنها در سرنوشت مردم کشور اثرگذار است.

رحیمی با اعتقاد به اینکه انتخابات یک مسابقه خدمت است، گفت: منتخبان باید تمام تلاش خود را به کار بگیرند و اگر مسئولیتی بر دوش آنها گذاشته می شود را به نحو احسن به عهده بگیرند که به عهده گرفتن مسئولیت در امور عمومی کشور کار بسیار دشواری است. آنها باید امانتدار رأی مردم باشند و می بایست به وعده های خود عمل کنند.

وی افزود: کسانی هم که موفق به پیروزی در انتخابات نشدند می بایست در کنار منتخبان در مسیر پیشرفت کشور گام بردارند و تمام توان خود را برای برطرف کردن مشکلات مردم و توسعه کشور به کار بگیرند.

به گفته رئیس ستاد انتخابات استان فارس افزون بر سه میلیون و ۵۸۴ هزار نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند و سه هزار و ۸۴۴ شعبه اخذ رأی به همین منظور پیش‌بینی شده است.

سید احمد احمدی زاده افزود: از این تعداد واجدان شرایط رأی در استان فارس، ۸۰ هزار و ۴۳ نفر رای اولی هستند.
معاون سیاسی،‌امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: از مجموع کل واجدین شرایط یک میلیون و ۳۱۰ هزار و ۲۵۹ نفر مربوط به شهرستان شیراز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار