مدیر جهاد کشاورزی استهبان گفت: بیش از هزار تن بَر انجیر مرغوب در قطب تولید انجیر کشور برداشت شد که عمده آن‌ها از باغات ایج و حومه استهبان بوده است.
کد خبر: ۹۷۰۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷ 10 June 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر جهاد کشاورزی استهبان گفت: بیش از هزار تن بَر انجیر مرغوب در قطب تولید انجیر کشور برداشت شد که عمده آن‌ها از باغات ایج و حومه استهبان بوده است.
مهدی اعیان منش افزود: تولید برانجیر مرغوب بسته به شرایط آب و هوایی متفاوت است به دلیل اینکه زنبور گرده افشان بلاستوفاگا باید بتواند در طول سال به حفظ و بقای خود ادامه دهد.
وی اضافه کرد: عمده بَر انجیر‌های تولید شده در استهبان از نوع دانه سفید، پوز دنبالی، کوهکی و سیبی است که رقم پوز دنبالی بدلیل تعداد زنبور گرده افشان در کیفیت میوه تولیدی تاثیر بسزایی دارد.
مدیر جهاد کشاورزی استهبان گفت: برداشت بَر انجیر از نیمه اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا اواخر خرداد ماه ادامه دارد.
بَر انجیر درختی است که در میوه آن زنبور مخصوص گرده افشان درختان انجیر زندگی می‌کند و باغداران با تهیه محصول درخت بر انجیر که محل زندگی زنبور بلاستوفاگا است اقدام به گرده افشانی می‌کنند این زنبور با بیرون آمدن از میوه بر انجیر و وارد شدن به میوه انجیرستان‌ها باعث گرده افشانی می‌شود که در نوع خود در دنیا بی نظیر است.
شهرستان استهبان قطب تولید انجیر کشور و بزرگترین تولید کننده انجیر خشک با کیفیت است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار