امام جمعه جهرم افزود: توسل به دروغ و وعده های ناشدنی، تظاهر و ظاهر فریبی، تبانی و توافق های پشت پرده و امثال اینها در میان برخی از داوطلبان، احزاب و طرفداران آنها در حال عادی شدن است
کد خبر: ۹۶۹۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱ 08 June 2021

تابناک فارس به نقل از شبستان: حجت الاسلام «محمد حسین مدبر»  گفت: فریب افکار عمومی و جلب آراء و نظرات آنان با انواع ترفندها و روش های غیر اخلاقی در دنیای کنونی مرسوم است.

 

امام جمعه جهرم افزود: این بداخلاقی در انتخابات به کشور ما هم رسوخ کرده و به مرور امری عادی و حتی بهنجار قلمداد می شود.

 

وی بیان کرد: توسل به دروغ و وعده های ناشدنی، تظاهر و ظاهر فریبی، تبانی و توافق های پشت پرده و امثال اینها در میان برخی از داوطلبان، احزاب و طرفداران آنها در حال عادی شدن است.

 

حجت الاسلام مدبر همچنین با اشاره به اینکه از دیدگاه آموزه های دینی، خداوند اختیار هر کاری به مومن داده باشد اجازه نداده که خود را خوار و زبون کند، خاطرنشان کرد: شخصیت مومن متعلق به خود او نیست؛ خوب و بدش به نام دین، پیشوایان دین و خدای او تمام می شود.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از اموری که مومن را ذلیل می کند این است که مسئولیتی بپذیرد که توان انجام آن را ندارد، عنوان کرد: امام علی (ع) نیز در این رابطه می فرمایند «ملعون است فردی که کاری را قبول می کند که از عهده آن بر نمی آید».

 

امام جمعه جهرم با تاکید بر اینکه از شرایط پذیرش مسئولیت توانایی انجام بهینه آن مسئولیت است، گفت: از وظایف انسان در زندگی کشف خود و استعدادهایش بوده و بزرگترین کشف زندگی هر انسان کشف خویشتن است.

 

حجت الاسلام مدبر در پایان گفت: خوشبخت کسی است که قدر و اندازه خودیش یعنی ظرفیت ها و محدویت های خویش را شناخته باشد و امام عی (ع) نیز در این زمینه می فرمایند «خداوند رحمت کند فردی را که قدر خویش را بشناسد و از حد خود نگذرد».

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار