سپاه فجر استان فارس به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی رحمت الله علیه و یوم الله ۱۵ خرداد بیانیه ای صاد کرد.
کد خبر: ۹۶۸۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱ 04 June 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: در متن بیانیه سپاه فجر استان فارس آمده است: سالگرد عروج ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و سالگرد یوم الله خونین قیام ۱۵ خرداد، هر سال یادآور بزرگ مردی از تبار رسول الله و از تربیت یافتگان ممتاز و شایستۀ مکتب قرآن و عترت «علیهم السلام» است. چهاردهم خرداد سالگرد عروج ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران روزی که یادآور سوگ امت اسلامی در فراق عبد صالح خدا و اندوه فراموش ناشدنی رحلت جانگداز امام عظیم‌الشأن امت اسلامی و خاطره خدمات آن عالم کم نظیر و آن مجاهد نستوهی است که با عزم و ارادۀ خویش جهان را مبهوت خویش ساخت. امام همان فقیهی بود که از دل حوزه علمیه قم برخاست و با بیدارگری خود حماسۀ جاودان ۱۵ خرداد را رقم زد و رنج سال‌ها تبعید را بر جان خرید و با هدایت‌گری‌های قرآنی خود، بنای رفیع انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی را بنیان نهاد.

یوم الله ۱۵ خرداد ماه یاد آور جوشش غیرت دینی و پویشی مردمی بر علیه تهاجم گسترده بیگانگان با رویکرد هویت زدایی و استحاله فرهنگی با دست نشاندگی شاه خائن بود و به راستی دوره‌های اولیه نهضت اسلامی در این مقطع زمانی بر علیه استبداد و اختناق شکل گرفت.

مکتب امام، مکتب دین‌داری، عدالت‌خواهی و عقلانیت است. امام خمینی (ره) با یک عمر مجاهدت خستگی‌ناپذیر و با باور به خدا و مردم، دین را به صحنه قدرت و حاکمیت رساند و نظام مقدس جمهوری اسلامی را بر مبنای اسلام ناب محمدی (ص) بنیان نهاد و به عنوان الگو به جهانیان معرفی کرد. امروز نیز در سایه توجهات خاصه حضرت ولیعصر (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف) و زعامت حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای تفکر الهی امام خمینی (ره) در انقلاب اسلامی زنده است و میراث ماندگار او پرچم هویت و قدرت اسلامی، انقلابی ما را در جهان ظلم و تاریکی به اهتزاز درآورده است. بی‌شک استمرار حرکت در مسیر اندیشه‌های امام خمینی و سلوک درراه ولایت، ما را دربرداشتن گام دوم انقلاب موفق‌تر و سعادتمندتر خواهد کرد.

سپاه فجر استان فارس ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد به تبعیت از راه امامین انقلاب خدمت صادقانه به مردم عزیز میهن اسلامی را با هدف مبارزه با کفر جهانی و برچیده شدن بساط مستکبرین جهان ادامه خواهد داد و در این راه یقین دارد روزی فرا خواهد رسید فتنه گران و ناقضان حقوق بشر در سراسر گیتی جام نابودی و اضمحلال را سر خواهندکشید و پرچم پر افتخار نظام اسلامی از دستان پرتوان حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) به حضرت، ولی عصر (عج) تقدیم خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار