احمد رضا خسروی تصریح کرد: مصرف برق در کشور ١٩ درصد افزایش داشته و در فارس ٥٠ درصد که نشان از تابستان سخت پیش روی فارس دارد.
کد خبر: ۹۶۸۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰ 02 June 2021

تابناک فارس به نقل از مهر: احمد رضا خسروی تصریح کرد: مصرف برق در کشور ١٩ درصد افزایش داشته و در فارس ٥٠ درصد که نشان از تابستان سخت پیش روی فارس دارد.

وی با اشاره به اینکه خشکسالی، کاهش بارش‌ها و مصارف کشاورزی دلایل رشد مصرف و خاموشی‌ها در فارس است، گفت: تمام تلاش وزارت نیرو این است که با مدیریت مصرف در بخش کشاورزی و صنعت از اعمال خاموشی‌ها در بخش خانگی و تجاری جلوگیری کند.

خسروی با بیان اینکه آب ذخیره شده در پشت سدهای فارس ٣٤ درصد کاهش داشته است، افزود: این میزان کاهش، تولید برق را از ١٠ هزار مگاوات به ٦ هزار و ٥٠٠ مگاوات رسیده است.

وی به اقدامات صورت گرفته برای جلوگیری از خاموشی‌ها اشاره کرد و گفت: ادارات تنها مجاز به استفاده ٥٠ درصد از ظرفیت برق خود هستند و با تشکیل کارگروهی متشکل از دستگاه‌های امنیتی و قضائی با استخراج کنندگان غیر مجاز رمز ارزها برخورد می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق فارس با بیان اینکه ٢٠ درصد مشترکین خانگی کم مصرف، ١٠ درصد پر مصرف و ٧٠ درصد خوش مصرف هستند، گفت: مشترکین برای جلو گیری از خاموشی‌ها استفاده از لوازم پر مصرف را به زمانی غیر ساعت ١٢ تا ١٨ عصر که اوج مصرف است موکول کنند.

برچسب ها: مصرف برق ، شرکت برق ، شیراز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار