به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی فسا، طبق اعلام وزارت بهداشت، رتبه اول اهداء عضو در ایران با همراهی مردم، به این دانشگاه تعلق گرفته است.
کد خبر: ۹۶۵۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷ 22 May 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: دکتر علی‌اصغر خالقی گفت: از سال ۹۲ با آغاز فعالیت واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در دانشگاه و با فداکاری خانواده بیماران مرگ مغزی، تاکنون ۶۰ مورد اهدای عضو بیماران در شهرستان فسا ثبت شده است که ۹۰ مورد کلیه، ۵۶ مورد کبد، ۱۱ مورد پانکراس، ۱مورد قلب و ۵ مورد روده اهدا شده است و با این اقدام خداپسندانه به ۱۶۳ بیمار نیازمند در انتظار پیوند، زندگی دوباره بخشیده شد.

به گزارش ایسنا به نقل از دانشگاه علوم پزشکی فسا، خالقی افزود: در سال گذشته خانواده‌های ۷ بیمار مرگ مغزی با از خودگذشتگی و فداکاری، اعضای عزیزان خود را به بیماران نیازمند اهدا کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان فسا ادامه داد: کمترین سن اهداء مربوط به کودک ۱۹ ماهه و بالاترین سن مربوط به بیمار ۶۸ ساله است.

خالقی ابراز امیدواری کرد که با فرهنگ سازی و آگاهی بخشی مناسب شاهد این باشیم که مشکلات بیماران در انتظار پیوند عضو با فداکاری و اقدام خداپسندانه خانواده‌های بیماران مرگ مغزی برطرف شود.

او همچنین خاطرنشان کرد: سالانه به دلیل عدم رضایت خانواده‌ها، ۷۰۰۰ عضو پیوندی خاکسپاری می‌شود و از طرف دیگر ۳۰۰۰ بیمار نیازمند، فوت می‌کنند؛ این یعنی آنکه اگر فقط نیمی از اعضای خاکسپاری شده به این بیماران می‌رسید، هیچ بیمار نیازمندی در لیست انتظار فوت نمی ‌کرد.

برچسب ها: فسا ، اهدا عضو
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار