محمد رسول پروری معاون مسکن شهری بنیاد مسکن فارس هم در این مراسم با بیان اینکه در شهر داراب ۳ هزار و ۸۳۲ نفر در طرح مسکن ملی ثبت نام نموده اند گفت: این طرح مورد استقبال شهروندان در شهرهای مختلف قرار گرفت و تاکنون در داراب ۷۷۶ نفر از متقاضیان مبلغ ۴۰ میلیون تومان آورده اولیه خود را واریز کرده اند.
کد خبر: ۹۶۴۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵ 17 May 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: فرماندار ویژه شهرستان داراب دوشنبه در این مراسم بر لزوم استفاده از ظرفیت های قانونی برای تامین مسکن شهری متناسب با سطوح درآمدی اقشار مختلف جامعه تاکید کرد و ابراز داشت : مسکن از جمله نیازهای اولیه زندگی است که اقشار مختلف باید بدون دغدغه برای داشتن آن به عنوان یک حق اجتماعی تلاش کنند و آن را به دست آورند.

فرودی با تقدیر از خدمات بنیاد مسکن برای تامین مسکن اقدام ملی از همه دست اندرکاران مسکن ملی خواست تا در کمترین زمان ممکن برای ساخت و تحویل این طرح تامین مسکن اقدام کنند.

محمد رسول پروری معاون مسکن شهری بنیاد مسکن فارس هم در این مراسم با بیان اینکه در شهر داراب ۳ هزار و ۸۳۲ نفر در طرح مسکن ملی ثبت نام نموده اند گفت: این طرح مورد استقبال شهروندان در شهرهای مختلف قرار گرفت و تاکنون در داراب ۷۷۶ نفر از متقاضیان مبلغ ۴۰ میلیون تومان آورده اولیه خود را واریز کرده اند.

وی اضافه کرد : طرح مسکن اقدام ملی در شهرهای استان فارس با مشارکت بنیاد مسکن اکنون در ۱۷ شهرستان استان فارس با تامین آورده متقاضیان در حال اجراست و آورده متقاضیان در این شهرها به بیش از یک هزار و ۹۲۸ میلیارد و ۹۵۴ میلیون ریال رسیده است.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن استان فارس اظهار داشت : ۶۲۲ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال از آورده یاد شده مربوط به شهرهای استان فارس به جز منطقه جنوب و یک هزار و ۳۰۶ میلیارد ریال از آن متعلق به متقاضیان ۱۳ شهر منطقه لارستان و جنوب فارس است.

پروری استقبال شهروندان جنوب فارس از اجرای طرح مسکن ملی را کم نظیر دانست و گفت: شهروندان در شهرهای اوز ، خنج ، گله دار ، لار ، لامرد ، گراش ، اشکنان ، بیرم ، جویم ، علامرودشت ، عماد شهر ، مهر و وراوی از اجرای طرح مسکن اقدام ملی استقبال کردند.

به گفته وی ، ۲ هزار و ۵۳۶ تقاضا در این شهرها تایید نهایی شده است و برای یک هزار و ۵۴۴ متقاضی پروژه مناسب اختصاص یافته است .همچنین یک هزار و ۳۳۷ تقاضا برای مسکن ملی در شهرهای جنوب فارس نیز در حال بررسی است.

پروری ادامه داد: مسکن اقدام ملی در سایر شهرستان های فارس نیز کلید خورده و متقاضیان در شهرهای داراب ، اقلید ، صفا شهر ، نورآباد ، نی ریز ، اردکان ، کازرون ، داراب ، بوانات ، ارسنجان، آباده و کارزین بخشی از آورده طرح را تامین کرده اند.

پروری ا اضافه کرد: در این راستا دولت چند هدف را از اجرای طرح اقدام ملی مسکن تعریف کرده است. با توجه به کاهش عرضه مسکن در سال‌های اخیر توسط بخش خصوصی، هدف اول این است که جریان مستمر و پایداری برای تولید و عرضه مسکن فراهم شود.

به گفته معاون مسکن شهری بنیاد مسکن فارس ، از سوی دیگر با توجه به اینکه قیمت زمین به ویژه در کلانشهرها بخش عمده‌ای از هزینه مسکن را به خود اختصاص می‌دهد، دولت با در اختیار گذاشتن زمین، سعی دارد که قیمت زمین را برای اقشار میانی و بعضا اقشار کم درآمد کنترل کند. همچنین دولت درصدد است تا با انبوه‌سازی، هزینه‌های ساخت را تحت کنترل دربیاورد تا دسترسی اقشار نیازمند به مسکن تاحدودی تسهیل شود.

 

شهرستان داراب در فاصله ۲۵۵ کیلومتری شرق شیراز دراستان فارس قرار دارد.

چهار شرط عمده برای ثبت‌نام در طرح ملی مسکن شامل تأهل و سرپرست خانواده بودن، از اول فروردین ۸۴ فاقد مالکیت مسکونی بودن که این شرط علاوه بر فرد متقاضی به افراد تحت تکفل هم اضافه می‌شود، عدم استفاده از امکانات دولتی از قبیل زمین، آپارتمان یا تسهیلات ویژه یارانه‌دار و داشتن سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا به مدت پنج سال است.

در این طرح با تامین تسهیلات و با استفاده از آورده متقاضیان و تامین زمین از سوی دولت مبادرت به ساخت واحد مسکونی می‌شود.



برچسب ها: ثبت نام ، مسکن ملی ، داراب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار