آفریقای جنوبی امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، شاهد نصب گسترده بیلبوردهایی با مضامین حمایت از مردم مظلوم فلسطین و قدس شریف در مناطق مختلف شهر است.
کد خبر: ۹۶۲۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳ 09 May 2021

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، کشورهای مختلف جهان، ماه رمضان امسال نیز به علت شیوع ویروس کرونا به روش‌های متنوعی اقدام به برگزاری مراسم روز قدس کردند که در این راستا، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آفریقای جنوبی و سفارت کشورمان در پرتوریا در نصب گسترده بیلبوردهایی انتشار سخنان مهم امام خمینی(ره)، نلسون ماندلا و مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی) در خصوص مسئله فلسطین در مناطق مختلف شهر همکاری کردند.

در اجرای مصوبه شورای سیاستگذاری بین‌المللی، وبینار روز قدس با عنوان بررسی «عادی سازی روابط برخی کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی» با همکاری رایزنی‌های فرهنگی ایران در تانزانیا، اوگاندا، کنیا و اتیوپی برگزار و از شبکه‌های مجازی و همچنین، تلویزیون هوسا تی وی پخش شد.

حضور سخنرانان مطرحی از آفریقای جنوبی نظیر پرفسور فرید اسحاق، پرفسور هارون عزیز و پرفسور شهید متی بر غنای این وبینار افزوده است.

هماهنگی و مشارکت جدی در برگزاری مراسم بزرگداشت روز قدس در شهر دربان، از دیگر اقدامات این ایام بود. در این مراسم، سخنرانانی از حزب حاکم (ANC) و حزب کمونیست و گروه شیعی این شهر در خصوص اهمیت روز قدس و مظلومیت‌های مردم فلسطین نکاتی را بیان کردند.

سپس، حاضران با سر دادن شعارهایی علیه اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی، انزجار خود را از این رژیم اعلام داشتند.

همچنین، مراسم بزرگداشت روز قدس در یکی از مجتمع‌های بزرگ آموزشی در پرتوریا  بنام. " آدام ماسبی در استینک واتر" برگزار و پیام محسن‌زاده، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آفریقای جنوبی در خصوص گرامیداشت روز قدس و اشتراکات ملت انقلابی ایران و آفریقای جنوبی در حمایت از ملت فلسطین قرائت شد.

درج مقاله در رسانه‌های آفریقای جنوبی در خصوص لزوم حمایت از ملت فلسطین و پایان دادن به اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی و نصب دو بیلبورد بزرگ در یکی از مهم‌ترین بزرگراه‌های آفریقای جنوبی یعنی بزرگراه ژوهانسبورگ منتهی به فرودگاه بین‌المللی این شهر، هماهنگی، پشتیبانی و مشارکت در اجرای مراسم روز قدس مرکز اسلامی کات لهونگ با حضور خیل کثیری از مردم این منطقه و ارسال لینک پخش زنده سخنرانی مقام معظم رهبری به مناسبت روز قدس برای مؤسسه امام غزالی و مؤسسه خدمات اسلامی آفریقای جنوبی از دیگر اقدامات رایزنی فرهنگی ایران در آفریقای جنوبی بود.

مراسم گرامیداشت روز قدس با مشارکت و پشتیبانی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در شهر کیپ تاون آفریقای جنوبی از سوی مرکز اهل بیت علیهم السلام این شهر برگزار و فرید اسحاق و یوسف در تجلیل از مقاومت مردم فلسطین و لزوم حمایت از این ملت مظلوم، سخنرانی کردند.

گفتنی است؛ رایزنی فرهنگی کشورمان در برگزاری مراسم روز قدس در مسجد الحق شهر پرتوریا و مسجد ابوبکر شهر پرتوریا نیز همکاری داشته است. این مراسم همزمان از شبکه مجازی فیس بوک نیز پخش شد.

بارگذاری پوسترها، ویدئوها و اقدامات انجام شده در صفحات رسمی و غیررسمی رایزنی فرهنگی کشورمان و نیز محتواهای مربوط به روز قدس و محکومیت رژیم اشغالگر قدس به زبان انگلیسی در این صفحات نیز بدین مناسبت انجام شده است.

انتهای پیام/ص

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار