نماینده، ولی فقیه در استان همدان:
نماینده، ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه جریان قدس و فلسطین تجربه‌ای ۷۰ ساله از تقابل بین دیپلماسی و میدان است، مطرح کرد: در طول این سال‌ها به خوبی مشخص شد که دیپلماسی بدون مقاومت و در نظر نگرفتن میدان جواب نخواهد گرفت.
کد خبر: ۹۶۱۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۲ 05 May 2021
حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی موثقی ظهر چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه در جلسه بزرگداشت روز قدس در استان همدان، به اتفاقات چند روز گذشته و انتشار صورت وزیر امور خارجه اشاره و اظهار کرد: در این چند روز دوگانگی بین دیپلماسی و میدان و مقاومت مطرح شده که نه تنها این موضوع بلکه هر دو قطبی سازی کار شایسته‌ای نیست.

به گزارش تابناک همدان، امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه میدان و دیپلماسی مکمل یکدیگر هستند، تصریح کرد: اگر به درستی به این موضوع نگاه کنیم، همان طور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند، میدان زمینه را برای دیپلماسی فعال فراهم می‌کند و این دو در ارتباط با هم هستند.

وی با بیان اینکه جریان قدس و فلسطین تجربه‌ای ۷۰ ساله از تقابل بین دیپلماسی و میدان است، مطرح کرد: در طول این سال‌ها به خوبی مشخص شد که دیپلماسی بدون مقاومت و در نظر نگرفتن میدان جواب نخواهد گرفت پس خوب است که از تجربه فلسطین در بحث دیپلماسی و میدان بهره بگیریم.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان جریان مقاومت را زمینه ساز عقب نشینی اسرائیل دانست و گفت: برخی از افراد که میدان را نفی می‌کنند و تنها تأکید بر انجام مذاکره دارند، این پیشنهاد را می‌دهیم که با مذاکره و دیپلماسی مسئله یمن را حل کنند.

وی با اشاره به اینکه ملت مظلوم یمن هفت سال در بدترین شرایط زیر بمباران نیرو‌های ائتلافی قرار گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: فلسطین تجربه ملتی است که هم دیپلماسی، مذاکره و سازش را داشته و هم میدان را و لازم است که امروز از این تجربیات استفاده کرد. 

شعبانی موثقی در ادامه با گرامیداشت روز قدس، با بیان اینکه احساس مسئولیت و حساسیت نسبت به سرنوشت جامعه مسلمین یکی از آموز‌های دینی است، اعلام کرد: اینکه برگزاری مراسم روز قدس و راهپیمایی در امسال به علت شرایط موجود فراهم نیست، نباید ما را از توجه به فضای عمومی جامعه غافل کند و باید به درستی این روز در جامعه تبیین کرد.

وی فلسطین را نماد مقاومت برشمرد و یاداور شد: گروه سرود‌ها در سطح شهر در این روز ضمن ایجاد یک نشاط اجتماعی می‌توانند با استفاده از اشعار خود مواضع جریان فلسطین را احیاء کنند.

امام جمعه همدان با اشاره به سالروز بمباران روز قدس در همدان و شهادت نمازگزاران همدانی در این روز، مطرح کرد: صداوسیمای همدان باید گزارش خوبی در رابطه با این موضوع تهیه کند و این اتفاق مهم در همدان را در سطح ملی معرفی کند.
 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار