باقری با بیان اینکه در حال حاضر مردم در شیراز تنها از خرید خودروهای داخلی استقبال می کنند، می گوید: در شرایط فعلی تنها افرادی که نیاز به خودرو دارند از خرید خودرو استقبال می کنند.
کد خبر: ۹۶۱۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲ 03 May 2021

تابناک فارس به نقل از ایلنا: روند مثبت مذاکرات برجام و سیر نزولی قیمت دلار در هفته‌های گذشته، فعالان بازار طلا و همچنین مردم را با این پرسش رو به رو کرده که آیا روند کنونی ادامه‌دار خواهد بود و قیمت سکه و طلا باز هم کاهش خواهد یافت؟

روند نزولی بازار ارز از چندروز گذشته در پی اعلام خبر لغو تحریم اشخاص و نهادها شدت گرفته و قیمت دلار وارد کانال ۲۱هزار تومان شده است.

 

مردم به توافق وین چشم دوخته اند

آن طور که باقری رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو شیراز می‌گوید: اگرچه بازار خودرو حدود سه روزی است که بازگشایی شده است اما همچنان هیچ خرید و فروشی در بازار خودرو انجام نمی‌شود و بازار خودرو شیراز در رکود به سر می‌برد.

هدایت الله باقری با اشاره به اینکه در حال حاضر تمام افراد چشم به راه توافق برجام هستند و کاهش قیمت ناشی از آن است، می افزاید: در حال حاضر بسیاری از افراد منتظرند تا با برداشته شدن تحریم ها قیمت خودرو ارزان شود و این در حالیست که تعدادی از افراد هم همواره چشم به افزایش قیمت ها دوخته اند.

کاهش 20 الی 30درصدی قیمت خودرو همزمان با انجام توافقات

وی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته همواره مردم منتظر ارزانی قیمت‌ها هستند، ادامه می‌دهد: قطعا اگر تحریم‌ها برداشته شود احتمال ارزانی در بازار خودرو بسیار زیاد است بطوری که برداشته شدن تحریم‌ها و واردات خودرو باعث می‌شود تا قیمت خودروهای خارجی 30 الی 40 درصد ارزان شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو شیراز در ادامه با بیان اینکه قطعا کاهش قیمت خودروهای خارجی باعث ارزان شدن قیمت خودروهای داخلی هم می شود، ادامه می دهد: به عنوان مثال اگر قیمت خودروهای خارجی کاهش یابد قطعا خریداران از خرید خودروهای خارجی استقبال می کنند و در نهایت قیمت خودروهای داخلی هم حدود 20 الی 30 درصد کاهش خواهد یافت.

استقبال مردم شیراز از خودروهای داخلی

باقری با بیان اینکه در حال حاضر مردم در شیراز تنها از خرید خودروهای داخلی استقبال می کنند، می گوید: در شرایط فعلی تنها افرادی که نیاز به خودرو دارند از خرید خودرو استقبال می کنند.

وی با اشاره به اینکه مالیات و دارائی و افزایش قیمت رهن و اجاره باعث شده تا نمایشگاه داران خودرو در یک وضعیت اسفباری به سر ببرند، می افزاید: متاسفانه از اوایل سال گذشته تاکنون، شیوع کرونا باعث شده فعالیت بیشتر نمایشگاه داران تعطیل شود.

 

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو شیراز با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود 10 درصد از نمایشگاه داران خودرو از ادامه فعالیت دست کشیده اند و مغازه هایشان را تعطیل کردند، می‌افزاید: نمایشگاه دارانی که از پشتوانه مالی مناسبی برخوردار نیستند در حال ورشکست شدن هستند.

به گفته وی در حال حاضر قیمت خودروها خیلی ارزان نشده است.

خریدار چندانی در بازار طلای شیراز وجود ندارد

مستغنی رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر شیراز هم با بیان اینکه نباید فراموش کرد که انتشار اخبار و جو روانی ناشی از آن تاثیرات زیادی را بر بازار های مالی و سکه و طلا می گذارد می‌گوید: خوشبختانه انتشار اخبار با محوریت ایجاد توافقات بین الملی باعث شده تا جو روانی تاثیر مناسبی بر قیمت طلا و سکه بگذارد که امیدواریم این شرایط پایدار باشد.

سید محمد حسین مستغنی در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به اینکه بازار طلا فروشی در شیراز تقریبا از اوایل سال جاری تاکنون تعطیل بوده است، می افزاید: مغازه داران طلا فروشی در شیراز از اوایل سال جاری تاکنون حدود دو الی سه روز فعالیت کردند که این مهم سبب شده تا خریدار چندانی در بازار طلا در شیراز وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت بازار و خرید و فروش طلا به گونه ای است که بیشتر افراد فروشنده هستند تا خریدار، می افزاید: جو روانی و مشکلات اقتصادی باعث شده تا افراد چندان از خرید طلا در بازار شیراز استقبال نکنند.

مغازه داران طلا فروشی واسطه گر شدند

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر شیراز با اشاره به اینکه عدم همخوانی عرضه و تقاضا در بازار طلا فروشی شیراز سبب شده تا مغازه داران در فروش با مشکل مواجه شوند، ادامه می دهد: متاسفانه تولید کنندگان طلا و ....... در سال گذشته برای امرار معاش به واسطه گری طلای آب شده و سکه رو آوردند بطوریکه می‌توان مدعی شد در حال حاضر هیچ تولید کننده طلا در شیراز وجود ندارد.

مستغنی در ادامه با اشاره به اینکه در شرایط فعلی مغازه داران طلا فروشی دیگر رمقی برای تولید طلا ندارند، می افزاید: در حال حاضر افراد طلا را به عنوان یک کالای لوکس می‌دانند که این مهم سبب شده تا بیشتر سازمان ها مانند مالیات دارائی و ..... مشکلاتی را برای این قشر ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه قطعا بازار طلا در آینده مناسب و مطلوب نخواهد بود، تصریح می کند: هرچند که بسیاری از افراد معتقدند کاهش قیمت ارز می تواند نرخ طلا را کاهش دهند اما این اتفاق در عمل رخ نمی دهد بطوریکه کاهش قیمت ارز باعث می شود که رقابت ایران با دیگر کشورها از بین برود و در نهایت مشکلاتی را برای قیمت طلا ایجاد می کند!

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر شیراز با اشاره به اینکه کاهش قیمت طلا تنها به نفع آمار و ارقام است، می افزاید: در حال حاضر قیمت هیچ کالایی به جز طلا و سکه ارزان نشده است.

 

مستغنی در ادامه با اشاره به اینکه ارزانی نرخ دلار باعث ورشکستگی واحدهای تولیدی طلا می‌شود، ادامه می دهد: زمانی که نرخ ارز کاهش یابد سبب می شود تا بازرگانان ما از خرید محصولات دیگر کشورها استقبال کنند که این مهم سبب تضعیف تولیدات داخلی می شود.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی جو ایجاد شده ضد تولید است و در آینده ما را با ورشکستگی واحدهای تولیدی مواجه می کند، می افزاید: معتقدم که قیمت طلا خیلی ارزان نمی شود بطوریکه قرار داشتن در دوره آخر ریاست جمعهوری باعث شده تا افراد آمارهای آبرومندانه ای را اعلام کنند که قطعا نرخ طلا مجددا به سیر صعودی باز خواهد گشت.

برچسب ها: خودرو ، طلا ، تحریم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار