امام‌جمعه فیروزآباد ادامه داد: ریشه همه بدبختی‌ها جهالت است و هر کشوری بخواهد به جایگاه رفیعی برسد باید نیروی متخصص و عالم تربیت کند.
کد خبر: ۹۶۱۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱ 02 May 2021

تابناک فارس به نقل از فارس: آیت‌الله سید عزیزاله هاشمی زاده با اشاره به ۱۲ اردیبهشت سالروز گرامیداشت مقام معلم اظهار داشت: دشمنان انقلاب اسلامی با شناخت صحیح از متفکران و اندیشه‌پردازان انقلاب اسلامی و کینه‏‌هایی که از این انقلاب داشتند، دست به ترور زدند و استاد مطهری را که به‌ عنوان مغز متفکر و اندیشه پرداز انقلاب بود، به شهادت رساندند.

وی افزود: دشمنان نظام به خیال خام خود می‏ خواستند از حرکت این انقلاب بکاهند اما مانند همیشه ناکام ماندند.

امام‌جمعه فیروزآباد در سخنانی با گرامیداشت یاد معلم شهید استاد مطهری و هفته بزرگداشت مقام معلم و ماه مبارک رمضان ادامه داد: از خدا می‏ خواهیم که ما را در راهی که در آن قدم برمی‌داریم و خدمت می‌کنیم، موفق بدارد.

هاشمی زاده اضافه کرد: شهید مطهری با مقابله تمام قد با انحرافات و التقاط همچنین روشنگری‌ راجع به دشمنان داخلی و خارجی و دگراندیشان، اندیشه‌های ناب اسلامی را برای همگان تبیین و تشریح کرد و سبب حفظ آن شد.

وی با اشاره به کتب شهید مطهری بیان داشت: امام خمینی (ره)، کتب شهید مطهری را فاقد مشکل عنوان می کند و رهبر فرزانه انقلاب تأکید بر استفاده از کتب شهید مطهری در مدارس و دانشگاه‌ها دارند که این باید مورد توجه همه مسئولان قرار گیرد.

امام‌ جمعه فیروزآباد گفت: احترام به معلم، احترام به فرهنگ، هنر و دانش یک جامعه است و باید تلاش کنیم فرهنگ استادی و شاگردی و احترام به بزرگان را در جامعه نهادینه کنیم.

هاشمی زاده افزود: چهره معلم، در تابلو اسلام به زیبایی ترسیم‌ شده است و در روایات معصومین (ع) معلم جایگاه ویژه‌ای دارد.

امام‌جمعه فیروزآباد ادامه داد: ریشه همه بدبختی‌ها جهالت است و هر کشوری بخواهد به جایگاه رفیعی برسد باید نیروی متخصص و عالم تربیت کند.

وی بیان داشت: یک معلم متعهد ریشه فکری یک شاگرد را تربیت می‌کند و شخصیتی مثل شهید فهمیده‌ها را تحویل جبهه می‌دهد.

هاشمی زاده در پایان بار دیگر ۱۲ اردیبهشت را به تمام معلمان و اساتید تبریک گفت و بیان کرد: روز شهادت شهید مطهری را به این خاطر روز معلم انتخاب کردند تا دانش و بینش معنوی را در نظر داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار