قاسمپور با تاکید بر اینکه محدودیت‌ها برای سلامتی مردم است، تصریح کرد: به دنبال اذیت شدن مردم نیستیم و با ناقضان و متخلفان هم برخورد می‌شود.
کد خبر: ۹۵۸۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰ 22 April 2021

تابناک فارس به نقل از تسنیم: عبدالرضا قاسم‌پور صبح امروز در حاشیه شصت و هشتمین جلسه ستاد استانی کرونا در جمع خبرنگاران به بیان مصوبات جدید این ستاد پرداخت و اظهار داشت: در حال حاضر 26 شهرستان قرمز، 8 شهرستان و 2 شهرستان سرچهان و بختگان در وضعیت زرد قرار دارند.

وی با بیان اینکه تمدید محدودیت‌ها در بخش‌های مختلف صنفی، تردد خودرویی، آموزش و دورکاری ادارات از شنبه 4 تا 10 اردیبهشت‌ماه اعمال می‌شود گفت: در همه بخش‌ها محدودیت هوشمند اعمال و نظارت‌ها تشدید می‌شود.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی کرونا افزود: مردم می‌توانند در صورت مشاهده تخلف با شماره تلفن 111 استانداری و 137 شهرداری و 190 علوم پزشکی و 110 نیروی انتظامی، 124 صمت و 135 تعزیرات تماس بگیرند و تخلف را گزارش کنند.

قاسم‌پور با بیان اینکه به بانک‌ها اعلام شده که با توجه به تعطیلی اصناف و مشاغل گروه‌های 2 و 3 و 4 از هر گونه اقدام اجرایی علیه کسب و کارها خودداری کنند، بیان کرد: در ادامه اجرای محدودیت‌ها برخورد شدیدتری با برپاکنندگان ختم و عروسی و دیگر تجمعات می‌شود.

 

وی با بیان اینکه قرنطینه مسافران خارجی کرونا مثبت به مدت 14 روز از دیگر مصوبات ستاد استانی بود، عنوان کرد: کاهش ساعت برخی از مشاغل قرار شد که در ستاد شیراز با نظر اتاق اصناف و واحدهای صنفی تصمیم‌گیری شود و اول هفته تصمیم لازم در این زمینه اتخاذ می‌شود.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی کرونا با اشاره به اثرگذار بودن محدودیت‌های این دو هفته گفت: آمارها با شیب ضعیف رو به کاهش است اما هنوز در بیمارستان‌ها ضریب اشغال بالا است؛ ضریب اشغال تخت‌های عادی بیش از 90 درصد و تخت‌های ویژه بیش از 70 درصد است اما درصد تست‌های مثبت حدود 30 درصد شده که نشان از اثرگذاری همراهی مردم دارد.

قاسم‌پور با بیان اینکه در برخی از مشاغل گروه یک نیز شاهد تجمعات بوده‌ایم، افزود: برای حفظ سلامت مردم اگر تجمعی در گروه یک نیز شکل بگیرد واحد صنفی تعطیل می‌شود.

وی با بیان اینکه روزانه بیش از 5 هزار خودرو به دلیل محدودیت‌های ترددی جریمه می‌شوند، بیان کرد: ترددهای ضروری که جریمه شوند با تایید فرمانداری‌ها حذف می‌شوند.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی کرونا عنوان کرد: شهرداری مکلف شده تا دوربین‌های پلاک خوان را بیشتر کنند و ساماندهی بهشت احمدی و سایر ارامستان‌ها هم با جدیت پیگیری می‌شود تا برای دفن اموات شلوغی شکل نگیرد.

قاسمپور با تاکید بر اینکه محدودیت‌ها برای سلامتی مردم است، تصریح کرد: به دنبال اذیت شدن مردم نیستیم و با ناقضان و متخلفان هم برخورد می‌شود.

برچسب ها: محدودیت ، کرونا ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار