کلیپی از چند جوان که سوار بر الاغ و قاطر بودندو شبانه درخیابان‌های شهر گراش استان فارس در حال تردد بودند در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی پخش شد که این عمل به تشخیص مجریان قانون و دستگاه قضایی حرکتی نامتعارف و خلاف محدودیت های کرونایی محسوب و دستور احضار و بازداشت آنها صادر شد.
کد خبر: ۹۵۸۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰ 22 April 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: کلیپی از چند جوان که سوار بر الاغ و قاطر بودندو شبانه درخیابان‌های شهر گراش استان فارس در حال تردد بودند در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی پخش شد که این عمل به تشخیص مجریان قانون و دستگاه قضایی حرکتی نامتعارف و خلاف محدودیت های کرونایی محسوب و دستور احضار و بازداشت آنها صادر شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گراش اعلام کرد:تاکنون سه نفر از این افراد بازداشت شده اند و احضار هشت نفر دیگر در دستور کار دستگاه قضایی است.

طبق مطلب دریافتی ایرنا، سعید کشاورز اضافه کرد: پلیس اطلاعات شهرستان گراش نیز موظف شده که همه این افراد را در کمترین زمان ممکن دستگیر و به دادستانی احضار کند.

وی بیان کرد: حرکت این افراد که به نوعی ابراز نگرانی از مصوبه ستاد مدیریت کرونا شهرستان مبنی بر عدم تردد شبانه بنا به اظهاراتشان بوده، علاوه بر نقض قانون در حقیقت حرکتی نامتعارف و بر خلاف عرف جامعه و شان مردم فهیم شهرستان گراش بوده است.

کشاورز بیان کرد: حرکات این افراد بر اساس ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی یک رفتار غیرمتعارف شناخته شده و با مسببان نیز برابر قانون برخورد قاطع خواهد شد.ماده ۶۱۸ میگوید: هر کس با هیاهو و جنجال یا حرکات غیر متعارف یا تعرض به افراد موجب اخلال نظم و آسایش و آرامش عمومی گردد یا مردم را ازکسب و کار باز دارد به حبس از سه ماه تا یک سال و تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

وی با بیان اینکه اظهارات و دفاعیات این افراد به هیچ وجه قابل توجیه نیست، ابراز امیداواری کرد که برخورد قاطع با آنان درس عبرتی برای دیگران باشد که دست به حرکات و رفتارهای غیر متعارف و دور از شان و مصالح عمومی جامعه و منطقه نزنند.

دبیر ستاد مدیریت و مقابله با کرونا در شهرستان گراش نیز گفت: حرکات و رفتار این افراد عملی غیرمتعارف و برخلاف قانون بوده و برای همه آنها پرونده قضایی تشکیل شده است.

محمدکاظم جعفری به ایرنا گفت: با افرادی که به هر شکل قانون منع تردد شبانه و دیگر تصمیمات ستاد کرونا را زیر پا بگذارند برخورد قانونی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار