ارجمند از فوت یک بیمار جدید مبتلا به کرونا در جهرم خبر داد و گفت: با فوت این بیمار شمار جان باختگان ناشی از کرونا در شهرستان های جهرم و خفر به ۱۸۸ نفر رسیده است.
کد خبر: ۹۵۷۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲ 21 April 2021

تابناک فارس به نقل از شبستان: «سید مجید ارجمند» به آخرین وضعیت بیمار کرونا در شهرستان جهرم تا روز سه شنبه ۳۱ فروردین اشاره کرد و گفت: روز گذشته ۸۶ مورد ابتلای جدید به کرونا از سوی شهروندان جهرمی و خفری شناسایی شده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: این در حالی است که شمار مبتلایان به این بیماری از ابتدای شیوع تا کنون در این ۲ شهرستان به ۱۵ هزار و ۱۸۴ نفر افزایش یافته است.

 

وی با نگاهی به وضعیت بیمارستان پیمانیه شهرستان جهرم و روند پذیرش و درمان بیماران کرونایی اشاره کرد و ابراز داشت: تعداد کل بیماران بستری مشکوک و مبتلا به کرونا در بیمارستان پیمانیه جهرم اکنون به ۸۶ نفر رسیده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم ادامه داد: از این تعداد بیمار، ۷۴ نفر در بخش عمومی و ۱۲ بیمار در بخش آی سی یو، بستری بوده و روند درمان خود را سپری می کنند.

 

ارجمند به اضافه شدن ۱۵ بیمار جدید در بخش کرونا این بیمارستان اشاره کرد و گفت: همچنین تعداد ۱۵ بیمار جدید از بیمارستان پیمانیه ترخیص شدند.

 

وی همچنین به شمار بیماران بهبود یافته از کرونا که از قرنطینه و یا ایزوله خانگی خارج شده اند نیز اشاره کرد و اظهار داشت: از بیش از ۱۵ هزار بیمار کرونایی در شهرستان های جهرم و خفر تعداد ۱۳ هزار و ۸۱۸ بیمار تا کنون بهبود یافته اند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم به تعداد کل بیماران ترخیص شده از بیمارستان در روز گذشته اشاره کرد که تعداد آن پنج نفر گزارش شده است.

 

وی با اشاره به تعداد نمونه های گرفته شده از بیماران مشکوک به کرونا در شهرستان های جهرم و خفر نیز گفت: در حال حاضر تعداد ۴۳ هزار و ۵۳۹ نمونه از بیماران گرفته شده که بیش از نیمی از آن مثبت بوده است.

 

ارجمند در بخش دیگری از سخنان خود از فوت یک بیمار جدید در روز گذشته خبر داد و گفت: این بیمار، یک خانم ساکن بخش «کردیان» شهرستان جهرم بوده که بر اثر تشدید بیماری جان به جان آفرین تسلیم کرده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم در پایان عنوان کرد: با فوت این بیمار جدید، شمار جان باختگان ناشی از کرونا در شهرستان های جهرم و خفر به ۱۸۸ نفر افزایش پیدا کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه درراستای كنترل بيماری كرونا در شهرستان خفر، روز گذشته سه تیم مراقبت در منزل با حضور در بخش «سپیدار» اهالی روستای «کرفت» را تحت غربالگری بيماری كرونا قرار دادند، گفت: در این طرح ۳۶۵ خانوار و هزار و ۳۴۰ نفر غربالگری و پایش شدند.

 

ارجمند با اشاره به اینکه در این طرح از ۸۰ نفر تست تشخيص سريع كرونا گرفته شده است، عنوان کرد: همچنین تست تعداد ۱۸مورد از این افراد مثبت بوده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم در پایان اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان خفر از لحاظ شيوع بيماري كرونا در وضعيت بحراني قرار دارد.

برچسب ها: کرونا ، جهرم ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار