فرماندار شهرستان فیروزآباد گفت: در اردیبهشت ماه جاری، ورود مسافر و هر گونه فعالیت گردشگری در شهر میمند فیروزآباد ممنوع است.
کد خبر: ۹۵۷۶۷۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵ 20 April 2021

تابناک فارس به نقل از فارس: حسین آرگیو با اشاره به ممنوعیت ورود مسافر به این شهراظهار داشت: به دلیل پیشگیری از گسترش ویروس منحوس کرونا و حفظ سلامتی مردم، تمام اماکن عمومی اعم از پارک‌ها، اقامتگاه‌های بومگردی، منازل استیجاری، بوستان‌های عمومی، خصوصی و جشنواره گل و گلاب در سراسر بخش میمند فیروزآباد تعطیل است و از پذیرش هرگونه میهمان اردیبهشتی جلوگیری می‌شود.

وی افزود: از ورود هرگونه وسیله شخصی غیربومی از دوراهی اصلی واقع در ۲۵ کیلومتری شهر میمند، ممانعت به عمل می‌آید و خودروها بازگردانده خواهند شد.

آرگیو با بیان اینکه میمند فیروزآباد امکان پذیرایی از مسافران را ندارد خواستار صرف‌نظر مسافرت هموطنان به این شهر شد و ادامه داد: ورود مسافر و هرگونه فعالیت گردشگری در شهر توریستی میمند تا اطلاع ثانوی ممنوع است و هیچ‌کدام از شهروندان حق ندارند منازل، باغ‌ها یا هر مکان دیگر را به مسافران و گردشگران اجاره دهند.

فرماندار فیروزآباد ضمن تاکید بر اینکه قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا اولویت اول کشور در هفته‌های جاری است، اضافه کرد: همه ما در این خصوص، مسئول و موظف به اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

وی غلبه بر کرونا و کنترل این بیماری را نیازمند مشارکت جمعی مردم دانست و بیان کرد: تا زمانی که عموم شهروندان، مسئولان را در اجرای طرح‌های مقابله‌ای و فاصله‌گذاری اجتماعی همراهی نکنند، نمی‌توان انتظار بهبود وضعیت فعلی را داشت.

گفتنی است اردیبهشت‌ ماه هر سال به دلیل آب و هوای خوش و مرکزیت تهیه عرقیات گل و گلاب از سوی مردم و مسؤولان استقبال چشمگیری از شهر میمند صورت می‌گیرد به‌گونه‌ای که در سال‌های پیش در روز جشنواره گلاب، بیش از ۱۰۰ هزار نفر از شهرهای سراسر استان فارس همچنین استان‌های دیگر وارد این شهر می‌شدند.

در اردیبهشت سال پیش و همچنین ۱۴۰۰ به دلیل پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، هرگونه فعالیت گردشگری ممنوع و از ورود مسافر به این شهر ممانعت شده است.

انتهای پیام/س

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار