ارجمند گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون تعداد ۱۵ هزار و سه نفر به این بیماری مبتلا شده اند.
کد خبر: ۹۵۷۳۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲ 19 April 2021

تابناک فارس به نقل از شبستان: «سیدمجید ارجمند»  از شناسایی ۹۹ بیمار کرونایی جدید در این شهرستان خبر داد و گفت:‌ با نگاهی به وضعیت بیماری کرونا در شهرستان های جهرم و خفر تا روز گذشته ۲۹ فروردین ماه مشاهده می شود که تعداد كل موارد مثبت به ۱۵ هزار و سه نفر رسیده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به فعالیت سه مرکز نمونه گیری بیماران مشکوک به کرونا در شهرستان جهرم و یک مورد در خفر، عنوان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون تعداد كل نمونه های گرفته شده در شهرستان جهرم ۴۲ هزار و ۸۴۷ مورد بوده است.

 

وی به بیماران مبتلا به کرونا که در قرنطینه در حال سپری کردن دوران بیماری خود هستند، اشاره کرد که در حال حاضر تعداد آنها هزار و ۲۰۳ نفر بوده که مراحل درمان خود را در منزل سپری می کنند.

 

ارجمند اظهار داشت: بیماران کرونایی سایر مراحل درمان خود را تحت نظارت کادر درمان بخش کرونا بیمارستان پیمانیه جهرم سپری می کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه رعایت پروتکل‌ های بهداشتی کمک شایانی به قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا می کند، عنوان کرد: مردم باید همگام و هم‌راستا با مدافعان سلامت در رعایت این پروتکل‌ها کوشا باشند.

 

این مسئول ادامه داد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در سطح شهرستان، با سامانه رسیدگی به شکایات ۱۹۰ تماس گرفته تا در اسرع وقت نسب به رسیدگی موضوع اقدام شود.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم همچنین به آمار بهبودیافتگان کرونایی نیز اشاره کرد و عنوان داشت: شمار بهبود یافته های مبتلا به کرونا در شهرستان های جهرم و خفر نیز تا کنون به ۱۳ هزار و ۵۷۰ نفر رسیده است.

 

وی تعداد كل بیماران بستری مشكوک و مثبت در بخش های كرونای بيمارستان پيمانيه را ۹۰ نفر ذکر کرد و گفت: از این تعداد، ۸۰ بیمار در بخش های عمومی و ۱۰ بیمار در بخش آی سی یو بستری هستند.

 

ارجمند به ترخیص ۱۲ بیمار کرونایی از بیمارستان اشاره کرد و اظهار داشت: همچنین روز گذشته تعداد ۱۳ بیمار جدید به شمار بیماران بستری در بیمارستان پیمانیه افزوده شدند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم در پایان به شمار جان باختگان کرونایی در شهرستان های جهرم و خفر اشاره کرد که تعداد آنها همچنان ۱۸۵ نفر است.

 

ارجمند از شهروندان خواست در صورت مشاهده علائم سرماخوردگی حتما به پزشک مراجعه کرده چرا که مراجعه دیرهنگام یکی از عوامل مهم مرگ و میر بر اثر کرونا است.

برچسب ها: کرونا ، جهرم ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار