وضعیت استان فارس با اوج گیری سهمگین ویروس کرونا نگران کننده است.
کد خبر: ۹۵۷۳۵۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲ 19 April 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: بحران و چالش کرونا و مبارزه با این بیماری کشنده هر روز چهره‌ای تازه به شهر‌های استان فارس می‌دهد.

با تدوام حملات این ویروس جهش یافته و افزایش مبتلایان، ظرفیت بیمارستان پشتیبان تکمیل شده است و با وجود اعمال و اجرای محدودیت‌ها شیراز و دیگر شهر‌های آلوده در فارس همچنان شاهد روز‌های قرمز و سیاه کرونایی هستند.

دکتر همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: وضعیت کنونی در فارس را نگران کننده است و اگر آمار مبتلایان در استان به همین سرعت افزایش یابد، ممکن است چند شهرستان به ویژه شیراز در حالت فوق حاد درآید.

وی با بحرانی خواندن وضعیت کنونی فارس و اعلام اینکه در حال حاضر هیچ نقطه بی خطر و یا کم خطری در استان فارس وجود ندارد، هشدار داد: پیش بینی‌ها نشان دهنده این است که در هفته جاری و هفته آینده، با بالا رفتن آمار ابتلا، بستری و جان باختگان، به اوج قله موج چهارم بیماری در استان می‌رسیم و امید است با مشارکت و همکاری مردم، این آسیب‌ها به کمترین میزان ممکن برسد.

دکتر همتی ادامه داد: از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، همکاری خوبی از سوی مردم استان را شاهد بوده ایم و یاری دهنده مدافعان سلامت بوده اند که امیدواریم این همکاری‌ها به ویژه در شرایط کنونی تداوم داشته باشد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با تاکید بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ازجمله استفاده مداوم از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی از دیگران و پرهیز از حضور در تجمعات، از مردم خواست تا ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های ستاد استانی مقابله با کرونا را بسیار جدی بگیرند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار