شهردار صدرا در این باره گفت: آرامستان یکی از خواسته های بحق شهروندان صدرا می باشد و از آنجا که جمعیتی بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر در این شهر سکونت دارد ضروری است که هرچه سریعتر این موضوع عملیاتی شود.
کد خبر: ۹۵۶۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰ 18 April 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: شهر جدید صدرا با هدف اسکان سرریز جمعیت کلانشهر شیراز در اوایل دهه ۷۰ در فاصله حدود ۲۰ کیلومتری شمال غرب شیراز ساخته شد و رفته رفته بر جمعیت این شهر افزوده تا جایی که در حال حاضر حدود ۱۵۰ هزار نفر ساکن آن هستند.

این شهر جدید با مشکلات زیادی مواجه است که یکی از مهمترین این موارد عدم وجود قبرستان در صدرا است.

آوارگی مردگان این شهر جدید موضوعی است که در سالیان گذشته بارها برسر زبان‌ها افتاده و به یکی از مهمترین مطالبات ساکنین تبدیل شده است و در حال حاضر نیز اهالی صدرا از وجود یک آرامستان در این شهر محروم و مجبورند که برای دفن اموات خود به کلانشهر مجاور سفر کنند.

حال شهردار صدرا نوید راه اندازی قبرستان این شهر جدید را داده است.

شهردار صدرا در این باره گفت: آرامستان یکی از خواسته های بحق شهروندان صدرا می باشد و از آنجا که جمعیتی بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر در این شهر سکونت دارد ضروری است که هرچه سریعتر این موضوع عملیاتی شود.

بهزاد پرنیان افزود: متاسفانه در سالهای اولیه شکل گیری شهر صدرا که قیمت زمین در این شهر بسیار نازل بوده و مشکلات تملک نیز با وضعیت کنونی وجود نداشته است برای آرامستان اقدامات اجرایی انجام نشده و اکنون که زمین ها تغییر کاربری داده و دارای مالک می باشند سخت می توان آرامستان ایجاد کرد اما با تلاش و پیگیری های فراوان استاندار فارس، نمایندگان مردم شهرستان شیراز در مجلس شورای اسلامی، فرمانداری، اداره کل اوقاف و امورخیریه استان و شهروندان صدرا بالاخره یک تفاهم سه جانبه میان شهرداری صدرا، شرکت عمران صدرا و مالک یک قطعه زمین منعقد و مقرر شد ۲۸ هکتار زمین جهت ساخت آرامستان در اختیار شهرداری قرار گیرد.

شهردار صدرا ادامه داد: طبق تفاهم نامه در مرحله نخست ۵ هکتار در سال ۹۹ و در سال ۱۴۰۰ نیز ۵ هکتار دیگر توسط شرکت عمران صدرا تملک خواهد شد و ۸ هکتار نیز در مدت ۳ سال توسط شهرداری خریداری خواهد شد.

پرنیان اضافه کرد: بنا به دستور استاندار فارس، شهرداری صدرا جهت طراحی و اجرای آرامستان در بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی لازم را انجام داده تا درصورت تحویل زمین به شهرداری، بخشی از طرح آرامستان امسال اجرایی و مابقی طرح نیز همزمان با تملک مابقی زمین، طراحی و اجرا خواهد شد.

شهر جدید صدرا در فاصله حدود ۲۰ کیلومتری شمال غرب شیراز واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار