ارجمند از افزایش بیماران کرونایی در شهرستان های جهرم و خفر با شناسایی ۱۷۱ بیمار جدید به ۱۴ هزار و ۹۰۴ نفر خبر داد.
کد خبر: ۹۵۶۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴ 17 April 2021

تابناک فارس به نقل از شبستان:«سید مجید ارجمند» از جزئیات آخرین آمارها از همه گیری بیماری کرونا در شهرستان های جهرم و خفر خبر داد و با اشاره به شناسایی ۱۷۱ بیمار جدید در روز گذشته، مجموع مبتلایان به این ویروس منحوس را ۱۴ هزار و ۹۰۴ نفر برشمرد.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم به شمار مبتلایان به کووید۱۹ در شهرستان جهرم اشاره کرد و افزود: کرونا تا کنون بیش از ۱۳ هزار شهروند جهرمی را آلوده کرده و همچنان در حال جولان دادن است.

 

به گفته وی، شهرستان خفر نیز هم اكنون در وضعيت قرمز قرار دارد و به دليل كم شدن حساسيت های مردم نسبت به رعايت پروتكل های بهداشتی با افزايش آمار مبتلايان روبه‌رو هستيم.

 

ارجمند به روند این بیماری در شهرستان جهرم نیز اشاره کرد و اظهار داشت: افزايش آمار مبتلايان در تعدادی از روستاهای شهرستان جهرم نگرانی هايی را به همراه داشته است.

 

وی به وضعیت شهرستان خفر اشاره کرد و گفت: با توجه به وضعیت بحرانی شهر خاوران از لحاظ شیوع بالای بیماری کرونا، بیماریابی شهروندان خاورانی با نظر و تاکید دکتر رحمانیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم در دستور کار قرار گرفت.

 

ارجمند با اشاره به غربالگری بیش از ۹۰۰ خانوار خاورانی در روز ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۰ گفت: بیماریابی افراد به صورت خانه به خانه انجام شد و ۲ هزار نفر تحت پایش بیماری کرونا قرار گرفتند.

 

به گفته وی از افراد دارای علائم بیماری و اطرافیان آنها تست سریع تشخیص کرونا گرفته شد و موارد مثبت شناسایی شده جهت اقدامات درمانی بیشتر به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

 

معاون علوم پزشکی جهرم خاطرنشان کرد: این طرح در قالب ۴ تیم توسط پرسنل شبکه بهداشت و درمان خفر، نیروهای بسیج، هلال احمر، آتش نشانی، دهیاران، شورای شهر و روستاهای خفر انجام شد.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه روزانه صدها نمونه از بیماران مشکوک به کرونا در شهرستان جهرم گرفته می شود، عنوان کرد: ۴۲ هزار و ۴۶۰ نمونه از بیماران مشکوک به کرونا تا کنون در شهرستان جهرم گرفته شده است.

 

وی همچنین با اشاره به اینکه بیماران کرونایی تحت نظر پزشکان، طول درمان خود را سپری می کنند، خاطرنشان کرد: مجموع بیماران بهبود یافته مبتلا به کرونا در شهرستان های جهرم و خفر تا کنون ۱۳ هزار و ۴۸۹ نفر گزارش شده است.

 

ارجمند، شمار بیماران در قرنطینه را هزار و ۱۸۷ نفر عنوان کرد که در حال حاضر طول درمان خود را تحت مراقبت پزشکان در منزل سپری می کنند.

 

وی، تعداد كل بیماران بستری در بخش های كرونای بيمارستان پيمانيه را ۷۹ عنوان کرد و گفت: از این تعداد، ۷۰ بیمار در بخش های عمومی و ۹ بیمار در بخش آی سی یو بستری هستند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه روز گذشته ۱۷ بیمار از بیمارستان پیمانیه جهرم ترخیص شده اند، اذعان کرد: همچنین ۲۱ بیمار نیز در بخش کرونای این بیمارستان پذیرش شدند.

 

ارجمند با اشاره به اینکه خوشبختانه کرونا در روز گذشته تلفاتی را به همراه نداشته است، گفت: شمار جان باختگان ناشی از کرونا در جهرم و خفر همچنان ۱۸۵ نفر است.

برچسب ها: کرونا ، جهرم ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار