معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با توجه به افزایش مراجعات بیماران و افراد مشکوک ابتلا به کرونا، به مراکز درمانی در فارس، بیمارستان پشتیبان مجددا در شیراز فعال شده است.
کد خبر: ۹۵۵۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰ 14 April 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: دکتر اورنگ ایلامی به خبرنگاران گفت: بیمارستان پشتیبان در محل ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز، با همکاری شورای هماهنگی نیروهای مسلح، فرماندهی یگان‌های ارتش، سپاه فجر و نیروی انتظامی در زمینه با تامین نیروی انسانی و پشتیبانی درمانی و پزشکی در راستای خدمت رسانی به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ راه اندازی شده است.

او ظرفیت این بیمارستان را ۶۰ تخت بستری استاندارد اعلام و خاطرنشان کرد: این بیمارستان با هدف ارائه مراقبت‌های پزشکی از بیماران کرونایی و پشتیبانی از بیمارستان حضرت علی‌اصغر(ع) وارد چرخه درمان شده است و بیماران سطح سه مبتلا به کرونا، برای دریافت خدمات درمانی به بیمارستان پشتیبان منتقل می‌شوند، البته از امروز، این مرکز از بیمارستان‌های شهید فقیهی، شهید بهشتی و نمازی نیز پشتیبانی می‌کند.

پشتیبانی از همه بیمارستان‌های مرجع

ایلامی با بیان اینکه از ابتدای راه‌اندازی این بیمارستان تاکنون خدمات پزشکی به ۸۰۰ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ ارائه شده است، گفت: تمام تجهیزات و امکانات یک بخش عادی کووید، در این بیمارستان وجود دارد و پزشکان متخصص به صورت آنکال و پنج پزشک عمومی به صورت شبانه روزی در این مرکز حضور دارند.

ایلامی با بیان اینکه بیماران بستری در بیمارستان پشتیبان به صورت روزانه توسط پزشکان متخصص داخلی و عفونی ویزیت شده و اقدامات درمانی لازم برای آنان انجام می شود، گفت: همچنین روانشناسان حوزه بهداشت و درمان در بیمارستان‌ پشتیبان مستقر هستند و با حضور در بخش‌ها به بیماران روحیه داده و خدمت رسانی می کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به استقرار یک دستگاه آمبولانس در بیمارستان پشتیبان شیراز، گفت: در صورت تغییر شرایط بیماران بستری در این بیمارستان، اعزام فرد به سایر مراکز درمانی انجام می‌شود.

وی در خصوص روند پذیرش بیماران در بیمارستان پشتیبان، گفت: بیماران پس از مراجعه به بیمارستان‌های مرجع، یعنی حضرت علی‌اصغر(ع)، شهید بهشتی، شهید فقیهی و نمازی، توسط پزشک ویزیت می‌شوند و اگر نیاز به بستری سطح سه وجود داشت و امکان بستری در این بیمارستان‌ها وجود نداشت، به بیمارستان پشتیبان منتقل می شود.

انجام آزمایش و ارائه خدمات با تعرفه دولتی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین توضیح داد: یک تیم نمونه گیری در بیمارستان پشتیبان مستقر و نمونه گیری های لازم انجام می شود و طبق هماهنگی های انجام شده، بلافاصله نمونه ها به بیمارستان مسلمین منتقل و مراحل تشخیصی آزمایشگاهی ادامه می‌یابد.

ایلامی اعلام کرد: تمامی هزینه های خدمات درمانی در بیمارستان پشتیبان با تعرفه دولتی محاسبه می شود و مبلغ پرداختی از سوی بیمار بین پنج تا ۱۰ درصد است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز یادآور شد: در مواردی نیز که بیمار توان پرداخت هزینه‌ها را ندارد، با هماهنگی مددکاری معاونت درمان دانشگاه، مساعدت لازم انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در موج چهارم شیوع کرونا در فارس، شاهد افزایش تعداد موارد ابتلا و بستری و موارد فوت ناشی از کرونا هستیم و براساس اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم اینک بالغ بر ۹۰ درصد ظرفیت تخت بیمارستان ویژه کرونا در این استان، اشغال شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار