رئیس مجمع نمایندگان استان فارس خاطرنشان کرد: لغو کامل تحریم‌ها در مذاکرات هسته‌ای خواسته نمایندگان ملت است و تیم مذاکره کننده ما باید در مذاکرات این حرف را به کرسی نشانده و از منافع ملی حفاظت کند.
کد خبر: ۹۵۵۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶ 12 April 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: ابراهیم عزیزی با اشاره به اقدام خرابکارانه دیروز در سایت هسته‌ای نطنز گفت: این وقاحت دشمن، نتیجه دیپلماسی لبخند و قدم زدن با کسانی است که هرگز خواهان پیشرفت ملت ایران نیستند به طوری که نخست وزیر رژیم صهیونیستی صراحتاً اعلام می‌کند که مقابله با ایران هسته‌ای کار اصلی این رژیم است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین گفت: وزیر دفاع آمریکا در دیدار چند روز اخیر با وزیر جنگ رژیم صیونیستی می‌گوید دولت بایدن به حمایت از امنیت رژیم صهیونیستی پایبند است و در عین حال آمریکا در مقابل این اقدامات خرابکارانه سکوت اختیار می‌کند و از مذاکره با ایران و برگشتن به برجام سخن می‌گوید.

عزیزی این رفتار‌های متناقض آمریکا را نشانه عدم صداقت آن‌ها دانست و گفت: هر چند که هیچ وقت آمریکا قابل اعتماد نیست، اما شرط برگشت ما به مذاکرات لغو کامل تحریم هاست.

او با بیان اینکه این گونه برخورد‌ها مصداق کامل تروریسم هسته‌ای است که رژیم صهیونیستی به عنوان عامل اصلی این گونه خرابکاری‌ها دنبال می‌کند، افزود: بهتر است دولت نیز باید به جای تخریب و دنبال کردن حواشی، در مذاکرات هسته‌ای با قدرت و هوشمندی بیشتری عمل کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس خاطرنشان کرد: لغو کامل تحریم‌ها در مذاکرات هسته‌ای خواسته نمایندگان ملت است و تیم مذاکره کننده ما باید در مذاکرات این حرف را به کرسی نشانده و از منافع ملی حفاظت کند.

عزیزی خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده که با دیپلماسی لبخند در برابر دشمنان ملت ایران نمی‌توان به نتیجه‌ای که منافع ملی را تامین کند رسید، لذا حاصل این نوع رویکرد، اقدامات خرابکارانه دشمن است که نمونه آن را در نطنز مشاهده کردیم.

رییس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا به عنوان شریک اصلی رژیم صهیونیستی باید پاسخگوی اقدامات نا متعارف و تروریستی خود در قبال ایران باشد، افزود: آن‌ها باید منتظر اقدام متقابل نیز باشند چراکه دوران بزن و در رو تمام شده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه بررسی حادثه نطنز در دستور کار کمیسیون امنیت ملی است، همچنین خواستار دقت نظر بیشتر دستگاه‌های امنیتی برای حفاظت از دستاورد‌های هسته‌ای شد و گفت: نیاز است با هوشیاری بیشتری در مقابل این اقدامات خرابکارانه ظاهر شد.

او تاکید کرد: اینکه دشمن این گونه به خود اجازه می‌دهد که به تاسیسات ما حمله کند قابل تامل است و تیم مذاکره کننده ما باید دلایل این مسائل را به خوبی تجزیه و تحلیل کرده و در مذاکرات آتی، به عنوان یک اهرم فشار بر دشمن از آن استفاده کند.

لازم به ذکر است بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد: بامداد روز شنبه حادثه‌ای در بخشی از شبکه توزیع برق مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن (نطنز) رخ داده و علل حادثه در دست بررسی است.

همچنین علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در واکنش به حادثه دیروز نطنز، گفت: اقدام علیه مرکز غنی‌سازی نطنز نشان‌دهنده شکست مخالفان پیشرفت‌های صنعتی و سیاسی کشور برای جلوگیری از توسعه چشمگیر صنعت هسته‌ای است.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار