کلاهبرداران با گسترش روزافزون فناوری‌های نوین دنبال نفوذ بیشتر به اطلاعات کاربران هستند و با وجود پیشرفت در حوزه پیشگیری از جرائم سایبری، شیادان فضای مجازی راهی برای نفوذ به دنیای پیچیده اطلاعات باز کرده و به دنبال ناآگاهی طعمه‌ها به راحتی قربانیان خود را به دام می‌اندازند.
کد خبر: ۹۵۵۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷ 12 April 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: سرهنگ حشمت سلیمانی رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری فردی که از طریق شبکه اجتماعی واتساپ به بهانه برنده شدن در برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی از شهروندان کلاهبرداری می‌ کرد، خبر داد و گفت: با مراجعه مردی میانسال به این پلیس مبنی بر برداشت غیر مجاز ۵۵۰ میلون ریال از حساب ایشان، بلافاصله رسیدگی به پرونده در دستور کار این پلیس قرار گرفت. شاکی در اظهارات خود به برقراری یک تماس واتساپی مبنی بر برنده شدنش در یک مسابقه رادیویی اشاره کرد.

وی ادامه داد: فرد کلاهبردار از شاکی می‌خواهد که برای دریافت جایزه خود کدی که به تلفن همراه وی ارسال شده است را برای فردکلاهبردار بازخوانی کند که پس از بازخوانی کد ارسال شده مبلغ ۵۵۰ میلیون ریال از حساب شاکی برداشت می‌شود. با اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی متهم شناسایی و با هماهنگی قضایی دستگیر شد.

این مقام انتظامی گفت: در بازجویی‌های اولیه، متهم منکر هرگونه بزه ارتکابی می‌شد، ولی پس از مواجه شدن با دلایل و مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان پلیس فتا به بزه ارتکابی اعتراف کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار