رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری فردی خبر داد که با فریب دادن افراد کم سواد و یا بی بضاعت و اجاره کارت‌های بانکی آنها در سایت‌های واسطه گر اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد.
کد خبر: ۹۵۴۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰ 10 April 2021

تابناک فارس به نقل از پایگاه اطلاع ‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ حشمت سلیمانی، رئیس پلیس فتا استان فارس در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی شکایت چندین نفر از همشهریان مبنی بر مشاهده آگهی فروش و یا اجاره منزل در یکی از سایت‌های واسطه گر و پرداخت مبالغی بعنوان بیعانه موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ سلیمانی ادامه داد: شاکیان بیان داشتند که در یکی از سایت‌های درج آگهی با یک آگهی تحت عنوان فروش و اجاره منزل زیر قیمت بازار برخورد کرده بودند و ضمن برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده، مجرم مبالغی بعنوان بیعانه از آنان درخواست می‌کند و پس از دریافت وجه؛ دیگر جوابگو تماس تلفن متقاضیان نبوده است.

این مقام سایبری گفت: با اقدامات فنی کارآگاهان سایبری، متهم مورد شناسایی قرار گرفت و طی هماهنگی با دستگاه قضایی، دستگیر شد.

سرهنگ سلیمانی گفت: با بررسی‌های بیشتر مشخص شد متهم با اجاره بیش از 23 کارت بانکی از افراد بی بضاعت و یا بی سواد و درج آگهی فروش و اجاره منزل در سایت‌های واسطه گر مبلغ یک میلیارد ریال از 5 نفر کلاهبردای کرده است.

این مقام انتظامی با اشاره به این موضوع که بسیاری از شهروندان با دریافت مبالغی اندک اقدام به اجاره کارت‌های بانکی خود به دیگران می‌کنند گفت: اجاره و یا در اختیار دادن کارت‌های بانکی خود به دیگران جهت اقدامات مجرمانه، جرم محسوب می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان فارس از هموطنان خواست: در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک در فضای مجازی آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir با کارشناسان ما در ارتباط باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار