معاون فنی حوزه معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: لطیفی، دهکویه، جویم، بیرم، عمادشهر، کرمستج، براک و شرفویه در وضعیت فوق قرمز کرونایی قرار دارند.
کد خبر: ۹۵۴۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰ 10 April 2021

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی پاینده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان، حامد هاشمی با اشاره به نقشه رنگبندی جدید اظهار داشت: در ابتدا با توجه به ابهامات ایجاد شده در خصوص نقشه، لازم به ذکر است که نقشه تهیه شده برای رنگبندی بر اساس مناطق جغرافیایی تحت پوشش مراکز خدمات جامع سلامت بوده و با محدوده ها و معیارهای نقشه های جغرافیایی سیاسی متفاوت است.

وی تصریح کرد: مطابق تخمین های پیش بینی شده در هفته های قبل ، موارد ابتلا و بستری به شدت و با سرعت زیاد در حال پیشرفت بوده و اکثر مناطق شهرستان لارستان در مناطق با تراکم جمعیت بالا به رنگ قرمز یا فوق قرمز تغییر وضعیت داده اند.

هاشمی افزود: علاوه بر مراکز لطیفی ، دهکویه و جویم که هفته گذشته فوق قرمز بوده اند و همچنان وضعیت وخیم است، در رنگبندی جدید مراکز بیرم ، عمادشهر ، کرمستج ، براک و شرفویه نیز به رنگ فوق قرمز تغییر وضعیت داده اند.

معاون فنی حوزه معاونت بهداشت دانشکده خاطرنشان کرد: مطابق پیش بینی هفته قبل شهرهای لار و اوز نیز به رنگ قرمز تغییر وضعیت داده اند.

وی گفت: بر اساس شواهد و مراجعات سرپایی و آمار تزایدی بستری در بیمارستان ها قطعا پیش بینی می شود که در هفته آینده نیز همچنان شاهد افزایش موارد سرپایی و بستری و وخیم تر شدن وضعیت مراکز دیگر باشیم.

هاشمی بین کرد: مجددا یادآوری می شود که در حال حاضر بهترین و موثرترین روش برای قطع زنجیره انتقال و کاهش موارد ابتلا ، بستری و مرگ، رعایت دستورالعمل ها و پروتکلهای بهداشتی ، استفاده از ماسک ، عدم برپایی مراسم و تجمع ( عروسی ، عزا و … ) و رعایت فاصله اجتماعی با سایرین است.

وی افزود: لازم به ذکر است که گردش ویروس کرونا با واریانت انگلیسی در مناطق دیگر نیز به اثبات رسیده و با توجه به آمار بالای ابتلا و تهاجمی بودن ویروس در پیک کنونی بیماری و همچنین درگیر نمودن سنین پایین می توان با قطعیت نتیجه گرفت که موج اخیر ناشی از انتشار ویروس انگلیسی است.

 

برچسب ها: کرونا ، لار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار