۲۴ شهرستان از مجموع ۳۶ شهرستان فارس در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند.
کد خبر: ۹۵۳۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵ 07 April 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: تعداد شهرستان‌های استان فارس دارای وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا به ۲۴ شهرستان رسید و ۱۲ شهرستان استان نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند که امکان ورود این شهرستان‌ها به وضعیت قرمز دور از انتظار نیست.

عبدالرضا قاسم‌پور جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا روز گذشته اعلام کرد: در صورتی که شرایط به گونه‌ای که پیش رود که مجبور به تعطیلی ناوگان حمل و نقل عمومی شویم این تصمیم با هدف حفظ سلامتی مردم اتخاذ و اعلام می‌شود.

او درباره فعالیت اصناف در استان فارس نیز عنوان کرد: پاساژ‌های سر باز و سربسته، بازار‌های سرپوشیده، مراکز خرید و فروش، بازار‌های موقت و بازار‌های محلی جز مشاغل طبقه دوم حساب می‌شوند که در وضعیت قرمز باید تعطیل باشند، اما در وضعیت نارنجی می‌توانند فعالیت کنند.

سید محمود هاشمی رئیس اتاق اصناف مرکز فارس هم گفت: اصناف شیراز خود را ملزم به رعایت دستورالعمل ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در اعمال محدودیت‌های رنگ بندی شهر‌های کشور می‌دانند و با توجه به قرار گرفتن شیراز در وضعیت رنگ قرمز تنها مشاغل گروه یک مجاز به فعالیت هستند.

مهرزاد لطفی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز روز‌های کنونی را که بار دیگر موجی از نگرانی در جامعه حکمفرما شده است، برای تیم‌های مدافع سلامت سخت‌تر از همیشه توصیف کرد و افزود: متاسفانه پیامد نوروز امسال به دلیل برخی بی توجهی ها، رقم خوردن شرایط سخت کرونایی از نظر میزان ابتلا، بستری بیماران و جان باختن هموطنانمان بود که طی روز‌های اخیر، با شیب قابل توجهی در حال افزایش است.

او ادامه داد: هر بیمار مبتلا به کرونا می‌تواند تعداد بیشتری از افراد جامعه را نیز مبتلا کند و شناسایی روزانه دو هزار بیمار جدید، به منزله کوه یخی سهمگین در جامعه است که نشان دهنده گستردگی چرخه‌های انتقال این بیماری بوده و تمامی ما را تهدید می‌کند.

لطفی از راه اندازی بیمارستان پشتیبان در شیراز با ۶۰ تخت در ورزشگاه شهید آیت الله دستغیب در راستای ارایه خدمت به بیماران کووید۱۹ با توجه به آغاز موج چهارم کرونا، خبر داد.

برچسب ها: وضعیت قرمز ، کرونا ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار