مدیر جهاد کشاورزی گراش استان فارس میزان خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در سال زراعی جاری را حدود چهار هزار و ۵۰۰ تن یعنی با حدود ۵۰ درصد کاهش نسبت به سال زراعی گذشته اعلام کرد.
کد خبر: ۹۵۳۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۳ 06 April 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: حسن مرادی  اظهار داشت: دلیل کاهش محسوس این میزان پیش بینی تولید و خرید این محصول استراتژیک بروز خسارات شدید ناشی از سرما و یخبندان و همچنین خشکسالی و هجوم پرندگان بومی به کشتزارهای دیم این شهرستان در سال زراعی جاری بوده است.

وی بیان کرد: سال زراعی گذشته میزان کشت دیم این شهرستان حدود ۲ هزار و ۵۰۰ تن بود که در سال زراعی جاری این میزان به دلیل بروز خشکسالی و آفت ها و هجوم پرندگان محلی به طور نسبی به صفر رسید.

سال زراعی از اول مهرماه هرسال آغاز می شود و تا پایان شهریور سال بعد از آن ادامه دارد.

مرادی همچنین با اشاره به جلسه هماهنگی در محل فرمانداری شهرستان گراش برای خرید گندم تضمینی از کشاورزان در سال زراعی جاری گفت: همکاری و هماهنگی نهادهای ذیربط در امر برداشت ،ارایه خدمات مطلوب به کشاورزان ، راه اندازی مراکز خرید در بخش مرکزی و حومه ، هماهنگی با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی برای تایید درخواست ها و تامین سوخت در جایگاه های عرضه و پیگیری بانک کشاورزی با هدف واریز سریع وجه گندم تحویلی کشاورزان از مهمترین مصوبات این نشست بود.

مدیر جهاد کشاورزی گراش گفت: همچنین برای برداشت گندم و کلزای امسال تاکنون با ۵۰ کمباین دار هماهنگی های لازم صورت گرفته است.

وی بیان کرد: کارشناسان ناظر برداشت شهرستان نیز در زمان برداشت در مزارع حضور خواهند داشت و نسبت به کنترل کارت معاینه فنی کمباین ها و رفع به موقع نواقص در زمان برداشت نظارت مستمری خواهند داشت.

مدیر جهاد کشاورزی گراش گفت : با نزدیک شدن به آغاز زمان برداشت غلات و کلزا ، نظارت دقیق بر برداشت با هدف کاهش ضایعات ضروری است.

به گفته مرادی شهرستان گراش دارای حدود ۱۲ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی اعم از دیم و آبی است.

شهرستان گراش در فاصله ۳۵۹ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

برچسب ها: گندم ، گراش ، برداشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار