مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس گفت: یکی از مطالبات مردم استان فارس برگزاری مراسم های ماه مبارک رمضان با رعایت پروتکل های بهداشتی است.
کد خبر: ۹۵۳۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵ 06 April 2021

تابناک فارس به نقل از مهر: حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صادق مهرابی بعد از ظهر سه شنبه در نشست برنامه ریزی برای ماه مبارک رمضان در استان فارس، بیان کرد: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و برگزاری آئین‌های مذهبی ماه مبارک رمضان به صورت مدت زمان محدود از مطالبات مردم استان فارس است.

وی اضافه کرد: در زمان شیوع هم گیری ویروس کرونا مساجد هیچگاه تعطیل نشدند بلکه این مکان‌ها با تغییر فعالیت به پایگاهی برای تولید و توزیع اقلام بهداشتی و گره گشایی از مشکلات مردم تبدیل شدند.

حجت الاسلام مهرابی یادآور شد: مساجد علاوه بر ایجاد و فراهم کردن فضایی در راستای تولید محصولات بهداشتی نسبت به مدیریت شیوع کرونا در مناطق نیز اقدام کردند و با راه‌اندازی طرح شهید سلیمانی مساجد هر محله توانست نسبت به شناسایی افراد مشکوک به بیماری و مبتلایان کرونا در سطح جامعه اقدامات مثمر ثمری داشته باشد که نشان دهنده هم افزایی و همکاری تمامی دستگاه‌های مدیریت جامعه در راستای مدیریت بیماری کرونا بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس متذکر شد: اگر آئین‌های مذهبی ماه مبارک رمضان تعطیل شوند جامعه دچار خسران خواهد شد از این رو و با توجه به اینکه در رمضان ۱۴۰۰ به علت شروع کرونا اعزام طلاب به مناطق محروم نیز از بین رفته است لذا بایستی مراسم‌های مذهبی ماه مبارک رمضان به صورت محدود برگزار گردد.

او ادامه داد: مطالبه مردم متدین استان فارس نیز به گونه‌ای است که بایستی مراسم‌های ماه مبارک رمضان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و همچنین در مدت زمان محدود حداکثر یک ساعت برگزار گردد.

حجت الاسلام مهرابی تاکید کرد: سلامتی مردم خط قرمز تمامی هیئات مذهبی است همانگونه که در برگزاری مراسم‌های مذهبی نیز شاهد رعایت تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی توسط هیأت مذهبی هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار