مدیرکل انتقال خون استان فارس گفت: ذخایر خونی فارس به مرز هشدار رسیده و اکنون در استان نیازمند خون و فرآورده های خونی هستیم.
کد خبر: ۹۵۳۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶ 06 April 2021

تابناک فارس به نقل از مهر: مسعود ترابی بیان کرد: تمامی گروه‌های خونی در استان فارس با کمبود مواجه است و یکی از عواملی که موجب شده تا میزان خون و فراورده‌های آن کاهش قابل توجه‌ای داشته باشد شیوع کرونا و استفاده بیشتر خون و فرآورده‌های خونی در استان فارس است.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش میزان تقاضا برای خون و استفاده کنندگان خون‌های اهدایی نیاز بود که میزان اهدا کنندگان نیز در استان فارس افزایش یابد با این حال می‌توان گفت که میزان مراجعان به پایگاه‌های انتقال خون نیز کاهش یافته و از این رو است که شاهد کاهش میزان ذخایر خونی در استان فارس هستیم.

او در خصوص افراد مصرف کننده خون و فراورده‌های خونی در استان فارس نیز بیان کرد: بیماران تالاسمی، بیماران دارای سرطان خون و بیمارانی که در انتظار عمل پیوند نیز قرار دارند میزان قابل توجه‌ای از ذخایر خونی را به خود اختصاص می‌دهند و از آنجا که اکثر این بیماران را کودکان تشکیل می‌دهند میزان قابل توجه‌ای از این ذخایر خونی نیز صرف این بیماران شده است.

ترابی ادامه داد: پایگاه‌های انتقال خون در سطح استان فارس از ساعت ۸ صبح الی ۱۹ آماده مراجعه مردم به این پایگاه‌ها هستند و دو مرکز مستقر در شهر شیراز نیز آماده مراجعه مردم نو دوست استان فارس و شهر شیراز به این مراکز هستند و نگرانی نیز در خصوص انتقال ویروس کرونا در این مراکز وجود ندارد.

به گفته این مقام مسئول تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی در مراکز انتقال خون رعایت شده است و نگرانی در خصوص انتشار ویروس کرونا در مراکز انتقال خون وجود ندارد.

برچسب ها: کمبود ، گروه خونی ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار