رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس، با بیان اینکه اصناف شیراز خود را ملزم به رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در اعمال محدودیت‌های رنگ بندی شهرها می‌دانند گفت: با توجه به قرار گرفتن شیراز در وضعیت قرمز، طی ۲ هفته آتی فقط مشاغل گروه یک مجاز به فعالیت هستند.
کد خبر: ۹۵۳۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 06 April 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: سید محمود هاشمی، در حاشیه جلسه کمیته پیشگیری و مقابله با بیماری کرونای اصناف شیراز در جمع خبرنگاران، ضمن قدردانی از اصناف بدلیل همراهی با ستاد مدیریت بیماری کرونا افزود: کسبه و بازاریان شیراز در امر پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا از پیشگامان اصناف کشور هستند که در اسفندماه ۹۸ و پیک‌های بعدی کرونا با تعطیلی داوطلبانه، سلامتی شهروندان را بر معیشت خود ترجیح دادند و یقینا مردم قدرشناس شیراز این ایثار و از خودگذشتگی کسبه و بازاریان را فراموش نخواهند کرد.
او افزود: چنانچه بیشتر شهرهای کشور همانند شیراز بار دیگر به وضعیت قرمز بازگردند، افزون بر یک میلیون واحد صنفی تعطیل و حدود سه میلیون نفر شاغل در آن به تعداد روزهایی که در شرایط قرمز قرار می‌گیریم بیکار خواهند شد که این امر به معنای خسارت‌های سنگین بر اقتصاد و معیشت خانوارهایی است که از مشاغل صنفی ارتزاق می‌کنند.
وی، از همراهی ستادهای استانی و شهرستانی مدیریت بیماری کرونا با اصناف و توجه ویژه به نظرها و پیشنهادهای اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی شهرستان شیراز هم قدردانی کرد و گفت: امیدواریم از امروز برای جبران یا به حداقل رساندن خسارت‌های ناشی از تعطیلی صنوف چاره اندیشی شود و حمایت‌های جدی‌تر و ملموس‌تری از این بزرگترین تشکل مدنی کشور انجام گیرد.
هاشمی اظهار داشت: فعالیت کارمندان اتاق اصناف مرکز استان فارس و اتحادیه‌های صنفی شهرستان شیراز بر اساس دستورالعمل ستاد مدیریت بیماری کرونا در بخش‌های غیر ضروری با حداکثر یک دوم پرسنل و در مشاغل ضروری با حضور حداکثر دو سوم پرسنل انجام می‌شود.
وی گفت: اکثر اصناف شیراز رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را همراه با اجرای بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های ستاد مدیریت کرونا را از اولویت‌های خود می‌دانند.
او افزود: تغییر رنگ بندی به قرمز و تعطیلی صنوف گروه‌های دو، سه و چهار شرایط سختی را برای بسیاری از همکاران صنفی ما ایجاد می‌کند و حتی مشاغل گروه یک نیز در این شرایط با رکود شدید بازار مواجه می‌شوند اما همچنان سلامت شهروندان و همکاران صنفی ما به ویژه با توجه به شیوع نوع جهش یافته کرونا از هر چیز دیگری مهم تر است.
هاشمی، با اشاره به تشدید نظارت و بازرسی‌ از بازار در کنار گشت‌های مشترک ستاد مدیریت بیماری کرونای شهرستان شیراز گفت: با توجه به تشدید نظارت‌ها توسط واحد نظارت و بازرسی اتاق اصناف مرکز فارس و اتحادیه‌های صنفی شهرستان شیراز و همکاری سازمان بسیج اصناف و بازاریان سپاه فجر فارس، شهروندان می‌توانند گزارش‌ها پیشنهادهای خود را از طریق تلفن‌های ۳۲۳۴۰۰۰۰ و ۱۲۴ واحد نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس مطرح کنند.
رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس، از بی توجهی برخی تشکل‌های غیر صنفی، سازمان‌ها و دستگاه‌ها و شهروندان نسبت به رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و برگزاری مراسم‌ها، انجام سفرهای غیر ضروری و دورهمی های خانوادگی گلایه کرد و افزود: کسبه و بازاریان به تنهایی نمی‌توانند در امر مدیریت بیماری کرونا و خروج از وضعیت قرمز اثرگذار باشد و تا امروز نقش خود را به خوبی ایفا کرده‌اند و انتظار داریم دیگر گروه‌ها و اقشار و عموم شهروندان نیز بیش از گذشته در کنار کسبه و بازاریان شیراز جهت پیشگیری و مقابله با کرونا قرار بگیرند.
وی، ضمن قدردانی از مجاهدت‌های کادر درمان و اصحاب رسانه فارس که در بحث مقابله در کنار ستاد استانی مدیریت کرونا هستند تصریح کرد: امیدواریم با کوشش و همراهی همه بتوانیم هرچه زودتر از وضع موجود خارج شویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار