کوچ بهاری بزرگ ترین جامعه عشایری کشور آغاز شده است.
کد خبر: ۹۵۳۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱ 05 April 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر کل امور عشایر فارس گفت: کوچ بهاری عشایر به صورت زمینی از ۱۵ فروردین ماه آغاز شده است و تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

روح الله بهرامی گفت : ماندگاری طولانی مدت در قشلاق به دلیل گرم شدن هوا، بارش کم، خشک شدن علوفه مراتع، وجود حشرات مزاحم امکان پذیر نیست بنا بر این کوچ عشایر با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و استقرار گروه های سیار بهداشتی و رعایت بهداشت خدمات کوچ آغاز شده که عشایر بتوانند به سلامت به کوچ خود ادامه داده و به مناطق ییلاقی برسند.

وی با تاکید بر اینکه کوچ ماشینی عشایر نیز بر اساس تقویم اعلام شده از طرف اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از نیمه اردیبهشت ماه شروع خواهد شد از عشایر خواست به خاطر شرایط بیماری کرونا با هماهنگی ارگان‌های ذیربط از جمله دامپزشکی، منابع طبیعی، نیروی انتظامی اقدام به کوچ کنند.

مدیر کل امور عشایر فارس بهرامی با بیان اینکه مدیریت کوچ در شرایط کرونایی کار بسیار دشواری است، افزود: گروه های مدیریت کوچ اداره کل امور عشایر فارس در استان مستقر و به طور متمرکز در حال گشت زنی هستند.

بهرامی افزود: یکی از وظایف تعریف شده اداره کل امور عشایر، پشتیبانی به عشایر در حین کوچ است و در همین راستا تمهیدات لازم برای تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی و همچنین تامین خوراک دام و سایر ملزومات مورد نیاز در حین کوچ در نظر گرفته شده است .

استان فارس با دارا بودن بیش از ۱۲ درصد جمعیت عشایر سیار کشور قطب عشایری کشور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار