نماینده لارستان گفت: سند راهبری ایران و چین دو طرفه و به سود هر دو کشور است و در حکم بازی برد برد است.
کد خبر: ۹۵۲۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۶ 04 April 2021
به گزارش تابناک فارس: حسین حسین زاده اظهار داشت: امضای سند راهبردی ایران و چین عصبانیت برخی کشورها از جمله آمریکا را نیز به دنبال داشته که خود بیانگر اهمیت و ضرورت بیش از پیش آن در چنین شرایطی است.
 
او بیان کرد: ایران چشم بسته وارد مذاکره و امضای این سند نشده و با چشم باز ، هوشمندانه، متعهدانه و زیرکانه و با نگاهی راهبردی پای این سند که حاوی مفاد ارزشمند و همکاری های کارساز دوجانبه با کشور قدرتمند چین هست را امضا کرده است.
 
حسین زاده گفت: با گذر زمان و تحلیل‌های محتوایی و همچنین ورود به مصادیق این سند و همکاری دوجانبه بیشتر می‌توان به اهمیت و ضرورت آن در این برهه زمانی و شرایطی که کشورمان تحت شدیدترین تحریم‌های ظالمانه آمریکا و غرب است، پی‌برد.
 
این عضو کمیسیون انرژی مجلس به طرح نوین "یک کمربند - یک جاده" که در حقیقت یادآور و نسخه جدیدی از راه قدیمی و بیش از ۲ هزار ساله ابریشم است اشاره کرد و افزود: هم اینک نگاه جغرافیای اقتصادی دنیا از غرب به شرق و با محوریت چین رفته است.
 
حسین زاده بیان کرد: با اجرای این طرح نوین و با تحلیل های کارشناسی بالای ۷۰ کشور در نقاط مختلف جهان اعم از اروپا و آسیا وارد بازارهای تجاری و اقتصادی با چین خواهند شد و از قضا نقش جمهوری اسلامی به اذعان خود مقامات چینی در این مسیر ترانزیتی جدید ، بسیار پررنگ و راهبردی است.
 
او با بیان اینکه این ۷۰ کشور حدود دو سوم جمعیت دنیا و یک سوم تولید ناخالص جهان را دارند، گفت: با انجام قراردادهای تجاری و اقتصادی با کشورهای مختلف و جمعیتی که در قالب این طرح نوین و ارتباطات تجاری و بازرگانی از ناحیه آن کشورها به سمت اقتصاد چین خواهند رفت، باید پذیرفت که این کشور به یکی از غول های اقتصادی دنیا در سال های آینده تبدیل خواهد شد.
 
نماینده مردم شهرستان های لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی گفت:  اقتصاد چین طی سال های آینده به طور قطع از بسیاری از کشورهای مدعی اروپایی و حتی آمریکا پیشی خواهد گرفت.
 
حسین زاده گفت: به نظر می رسد برخی قضاوت ها در مورد سند راهبردی و همکاری های چندجانبه ایران- چین در قالب قرارداد ۲۵ ساله دور از انصاف و یک طرفه است.
 
این نماینده مجلس اضافه کرد: البته این سند تنها یک قرارداد اقتصادی و یا تجاری بین ایران و چین خلاصه نمی شود و در حوزه های مختلف نیز کاربرد دارد که یکی از بارزترین شاخصه ها و نتایج مثبت آن در بعد مسایل سیاسی است که می تواند به ایجاد صلح و ثبات بیشتر در منطقه نیز کمک کند.
 
برچسب ها: چین ، سند ، اروپا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار