رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم استان فارس گفت: حتی اگر بازگشتگان از سفر، در روستا باشند و ادعا کنند کسی با ما مواجهه نداشته است، باز هم دور همی نداشته باشید و به محض مشاهده فردی که علائم دارد از او دور بمانید و اگرچه آن فرد اعلام حساسیت فصلی کند، باز هم رعایت کنید.
کد خبر: ۹۵۲۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰ 05 April 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا:دکتر محمد رحمانیان افزود: در حال حاضر اکثر شهرهای ایران در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند و سفر یکی از علت های اصلی شیوع گسترده بیماری در کشور بوده است.

وی ابراز کرد:بسیاری از مسافران بدون اینکه از بیماری خود مطلع باشند ناقل بیماری و علائمی در آنها وجود ندارد.

وی گفت: حتی اگر بازگشتگان از سفر، در روستا باشند و ادعا کنند کسی با ما مواجهه نداشته است، باز هم دور همی نداشته باشید و به محض مشاهده فردی که علائم دارد از او دور بمانید و اگرچه آن فرد اعلام حساسیت فصلی کند، باز هم رعایت کنید.

رحمانیان اظهار کرد: در محل کار و مکان های عمومی فاصله فیزیکی به همراه ماسک را رعایت کنید. مکان های سربسته یکی از عوامل انتشار بیماری است در محل کار خود پنجره ها را باز نگه دارید.

به گفته وی تب بالا، ضعف و بی حالی شدید و تنگی نفس از علائم بارز کرونای انگلیسی است. مسافرین با مشاهده هر گونه از علائم سرماخوردگی حتی خفیف به پزشک و مراکز منتخب نمونه گیری مراجعه کنند.

رحمانیان بیان کرد: بیش از پیش مراقب سالمندان، افراد با بیماری زمینه ای و کودکان باشید. سرعت انتقال ویروس جهش یافته انگلیسی بسیار بالا و علائم با شدت بیشتر بروز پیدا می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم بیان کرد: کاهش حساسیت ها وضعیت جهرم را به سمت نارنجی برده است، هشدارها را جدی بگیرید.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

برچسب ها: کرونا ، سفر ، مسافران ، جهرم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار