رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۴۵ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی فارس بستری شده‌اند، این آمار را در ۴ ماه گذشته بی‌سابقه توصیف کرد.
کد خبر: ۹۵۲۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸ 04 April 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: دکتر مهرزاد لطفی یکشنبه ۱۵ فروردین در دویست و نود و چهارمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید ۱۹ علوم پزشکی شیراز، گفت: با بستری شدن ۲۴۵ بیمار جدید، آمار افراد بستری در فارس به ۱۱۲۹ نفر افزایش یافته و وضعیت پذیرش بیماران جدید در بیمارستان‌های فارس بحرانی شده است.

لطفی خاطرنشان کرد: با وجود اعلام آماده باش به تمام مراکز درمانی استان فارس اعم از دولتی، خیریه و خصوصی، روزانه با حجم بالایی از مراجعه بیماران مبتلا به کرونا به بیمارستان‌ها مواجه هستیم و این موضوع کار خدمت رسانی را دشوار و موجب وارد شدن فشاری مضاعف به کادر درمان شده است.

افزایش تعداد مراکز ۱۶ ساعته در فارس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، افزایش قابل توجه مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته تشخیص و درمان سرپایی کرونا را نشانه گردش گسترده بیماری در استان فارس دانست و از راه‌اندازی چهار مرکز جدید ۱۶ ساعته خبر داد و گفت: با افزوده شدن این چهار مرکز، در حال حاضر ۴۴ مرکز منتخب تشخیصی و درمان سرپایی کرونا در استان آماده خدمت رسانی به مردم است.

لطفی با اعلام اینکه تعداد شهرهای قرمز استان فارس نیز افزایش یافته است، نسبت به روند صعودی موارد ابتلا و بستری در استان هشدار داد و گفت: با توجه به چرخش گونه کرونای انگلیسی در استان که با شدت سرایت و ابتلای بالایی همراه است، لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده مداوم از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی، پرهیز از دورهمی های خانوادگی و وجود تهویه مناسب در محل کار و منزل بسیار بسیار اهمیت دارد.

این مقام مسئول در سیستم بهداشت و درمان فارس همچنین از افزایش تعداد ماموریت های اورژانس طی روزهای اخیر خبر داد و از عموم مردم استان خواست تا با توجه به ورود به موج چهارم بیماری، نسبت به رعایت پروتکل ها همکاری کافی را داشته باشند.

انتهای پیام

برچسب ها: کرونا ، مبتلایان ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار