همچنین نرخ بیکاری در زمستان 99 در کشور 9.7 بوده که این میزان در همین زمان در استان فارس به 7.4 رسیده است که از این حیث می‌توان وضعیت بهتری را در استان فارس مشاهده کرد.
کد خبر: ۹۵۲۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵ 04 April 2021

تابناک فارس به نقل از تسنیم:اشتغال و بیکاری از جمله موضوع‌های اساسی اقتصاد هر کشوری است به گونه‌ای که افزایش اشتغال و کاهش بیکاری به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی جوامع تلقی می‌شود.

نرخ بیکاری و مشارکت اقتصادی یکی از شاخص‌هایی است که برای ارزیابی شرایط اقتصادی هر کشور مورد استفاده اقتصاددانان برای تحلیل وضعیت آن کشور قرار می‌گیرد.

مرکز آمار ایران در جدیدترین اطلاعات نرخ مشارکت و بیکاری را اعلام کرده است. بررسی نرخ مشارکت اقتصادی جمعیت 15 ساله و بیشتر نشان می‌دهد که 40.9 درصد جمعیت در سن کار از نظر اقتصادی فعال بودند یعنی در گروه شاغلان یا بیکاران قرار گرفته‌اند.

در آمار ارائه شده روند تغییرات نرخ مشارکت اقتصادی کل کشور نشان می‌دهد که این شاخص نسبت به فصل مشابه در سال قبل 1.5 درصد کاهش داشته است.

 

در همین راستا وضعیت استان فارس به لحاظ نرخ مشارکت و بیکاری نیز اعلام شده که نرخ مشارکت اقتصادی این استان در زمستان سال قبل 37.7 درصد بوده که از میانگین کشوری که 40.9 بوده، کمتر است.

نرخ مشارکت در زمستان 98 در استان فارس 39.9 ثبت شده که مقایسه زمستان 99 و زمستان 98 نشان می‌دهد مشارکت اقتصادی در استان فارس با 2.2 کاهش روبه‌رو بوده است.

همچنین نرخ بیکاری در زمستان 99 در کشور 9.7 بوده که این میزان در همین زمان در استان فارس به 7.4 رسیده است که از این حیث می‌توان وضعیت بهتری را در استان فارس مشاهده کرد.

نرخ بیکاری در زمستان 98 در استان فارس 7.7 درصد بوده که در مقایسه با نرخ اعلام شده در زمستان 99 می‌توان نتیجه گرفت که بیکاری در استان فارس 3 دهم درصد کمتر شده است.

این موضوع در حالی است که در بهمن ماه 99 عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس در بهمن ماه 99 در مراسم افتتاح چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی شیراز به رشد آمار اشتغال و افزایش تولید در استان فارس اشاره کرده و گفته است: با پیگیری‌ها و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده نیازهای حوزه صنعت استان فارس کاهش یافته و نرخ بیکاری به کمتر از 7 درصد رسیده است.

برچسب ها: بیکاری ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار