رئیس ستاد انتخابات استان فارس با دعوت از کارشناسان، افراد تحصیل‌کرده و فعالان حوزه مدیریت روستاها گفت: ثبت نام از داوطلبان شوراهای اسلامی روستاها و تیره‌های عشایری در استان همزمان با سراسر کشور از هشت صبح دوشنبه ۱۶ فروردین جاری (فردا) آغاز می‌شود و تا ۲۲ همین ماه ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۹۵۲۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵ 04 April 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: سید احمد احمدی‌زاده، با اشاره به اینکه زمان برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا جمعه ۲۸ خرداد سال آتی تعیین شده است، افزود: از کارشناسان، افراد تحصیل کرده و فعالان حوزه مدیریت روستاها تقاضا داریم که برای شرکت در این انتخابات اقدام به نام‌نویسی کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: بر اساس تبصره سه ماده ۳۰ قانون انتخابات شوراهای اسلامی، داوطلبان در هنگام ثبت‌نام باید گواهی عدم سوء پیشینه که از تاریخ صدور آن بیش از سه ماه نگذشته باشد ارائه کنند.
وی ادامه داد: با استناد به ماده ۳۲ قانون انتخابات شوراهای اسلامی، استانداران، معاونین و مشاورین آنها، فرمانداران و معاونین آنها، شهرداران و معاونین آنها، بخشداران، مدیران کل ادارات استانداری، مدیران کل، سرپرستان ادارات کل، معاونین ادارات کل، دادستان‌ها، دادیارها، بازپرس‌ها، قضات، روسای دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی و روسای شعب آنها، روسای بانک‌ها، روسا و اعضای هیات مدیره سازمان نظام پزشکی، نظام مهندسی، اتاق اصناف، نظام مهندسی کشاورزی، نظام پرستاری و کانون وکلا از عضویت در شوراهای اسلامی واقع در محدوده استان، شهرستان و بخش محرومند مگر آنکه قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا داده و به هیچ وجه در آن پست شاغل نباشند.
احمدی زاده اظهار داشت: روسا، سرپرستان و معاونین سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی، نهادها و موسسه‌های دولتی و یا وابسته به دولت که از بودجه عمومی به هر میزان استفاده می‌کنند و سایر روسا، مدیران و سرپرستان استان، شهرستان و بخش شامل شهرداران، مدیران مناطق شهرداری و موسسه‌ها و شرکت‌های وابسته و دهیاران نیز از عضویت در شورای اسلامی شهر و روستای محل خدمت محرومند، مگر آنکه قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا داده باشند و در آن پست شاغل نباشند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، در بحث نام نویسی از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، تاکید بر ثبت نام به شکل غیر حضوری و الکترونیکی است.
احمدی‌زاده گفت: بر این اساس، داوطلبان انتخابات شوراها می‌توانند با مراجعه به تارنمای وزارت کشور به آدرس entekhabat.moi.ir نسبت به بارگذاری نرم‌افزار (اپلیکیشن) بر روی تلفن همراه خود (فرد ثبت نام کننده باید مالک تلفن باشد) اقدام و سپس از طریق آن نام‌نویسی کنند.
وی ادامه داد: علاوه بر این، نسخه دسکتاپ (ویندوزی) این نرم‌افزار نیز به منظور نصب بر روی رایانه و لپ تاپ بر روی تارنمای وزارت کشور به آدرس یاد شده بارگذاری شده تا داوطلبانی که امکان استفاده از نرم افزار موبایلی برای آنها میسر نیست با استفاده از نسخه تحت ویندوز اقدام به ثبت نام کنند.
او اظهار داشت: همچنین داوطلبان می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان خدمات دولت در شهرها و روستاها و یا مراجعه به بخشداری‌ها اقدام به نام نویسی کنند.
وی گفت: پس از انجام ثبت نام، یک پیامک حاوی کد رهگیری با سرشماره v.Keshvar مبنی بر ثبت نام قطعی داوطلب برای داوطلب ارسال می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار